تغییر سایز-+=

اربابان قدرت به آموزش و پرورش و پرورش نزدیک نشوند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، آیت الله سید حسن عاملی با حضور در منزل سرکار خانم فرحناز خوش نویس یکی از پیشکسوتان موفق و شاخص آموزش و پرورش از ایشان تجلیل کرد.

آیت الله عاملی در این دیدار با تاکید بر اینکه معلمان ولی نعمتان اصلی جامعه هستند اظهار داشت:  این از روی تعریف و تشریفات نیست ، هر کجا که فضیلت و پیشرفتی در آنجا باشد در انتهای آن خط معلمی با عظمت ایستاده است همه افراد جامعه وام دار معلمان عزیزمان بوده و جایگاه معلم جایگاهی قدسی است و باید نگاه و تلقی ما نسبت به این جایگاه نگاهی ویژه باشد ما از طرف جامعه مان نسبت به این قشر عزیز عرض ادب داریم عزیزانی که یک عمری در سنگر تعلیم و تربیت تلاش کرده و آثار بزرگی خلق کردند.

آیت الله عاملی گفت: فرزندان ما با نفس مبارک این عزیزان توانسته اند منشأ آثار باشند و هر چه تلاش کنیم که حق این بزرگواران را ادا کنیم نمی‌توانیم و الان من اظهار عجز می کنم یعنی ما الان بخواهیم از نفس یک معلم آن طور که شایسته است تجلیل کنیم نمی‌توانیم.

وی گفت: معلمی که به یکی از فرزندان امام حسین علیه السلام  درس، آموزش داده بود حضرت عنایت بزرگی به ایشان روا داشته و مبلغ هنگفتی پرداخت کردند از اصحاب اعتراض کردند که این مبلغ خیلی زیاد است حضرت فرمودند این مبلغی که من داده ام کجا و آن افاضه و عنایتی که ایشان کرده اند کجا؛ دنیا و آخرت ما بسته به معلمان مبارک نفس است.

رئیس شواری فرهنگ عمومی استان گفت: ما در شورای فرهنگ عمومی تصمیم گرفتیم به دیدار معلمان خوش نامی که شاهکار و آثار بزرگی خلق کرده‌اند و همه جا از آثار مبارک این عزیزان تعریف و تمجید است برویم جمعی از پیشکسوتان آموزش و پرورش لیستی از این عزیزان را برای این منظور نوشته اند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه عرض ادب به محضر معلمان مایه فخر، شرف و سربلندی ماست گفت: ما امروز به دیدار معلم و مدیر پر افتخار و عزیزمان سرکار خانم خوشنویس رسیده ایم،  اشخاصی که با مدرسه حضرت ام البنین آشنا هستند و شاهکار مدیریتی ایشان را درک کرده و دیده اند و بسیاری از خانواده‌ها آرزویشان بود که فرزندانشان در این مدرسه آموزش ببینند و ما در حسرت آن روزهایی هستیم که خانم خوشنویس در جایگاه مدیریت آن مدرسه حضور داشت، و برای عرصه مدیریتی و آموزشی مایه عزت بود و ما امروز خرسندیم که از طرف اهالی و خودمان از خانم خوشنویس تجلیل کردیم.

وی با ابراز امیدواری بر اینکه آموزش و پرورش در جایگاه متعالی خودش باشد و معلمان و دانش آموزان عزیز در این مراکز آموزشی که مرکز تربیت و پیشرفت است به اعتلا برسند تصریح کرد:  باید بدانیم که عزت و شرف ما بسته به آموزش و پرورش می باشد، همه باید خود را فدای آموزش و پرورش کنند تا یک آموزش و پرورش آرمانی داشته باشیم.

آیت الله عاملی با بیان تذکرات جدی خطاب به سیاسیون و نماینده ها، آنها را از هرگونه دخالت در انتصابات آموزش و پرورش برحذر داشته و خاطر نشان کرد : فرصت را غنیمت می شمارم و از صاحبان قدرت و نمایندگان می‌خواهم که به مقوله آموزش و پرورش دخالت نکرده و به این عرصه ورود نکنند و اگر ورود کنند عواقب و هزینه آن برای برایشان بسیار سنگین خواهد بود.

وی افزود: از اهالی مصراً می‌خواهم اگر تشخیص دادید که یک نماینده ای به مقوله آموزش و پرورش دخالت می‌کند و در آموزش و پرورش عزل و نصب هایی دارد دور آن نماینده خط قرمز بکشید و آن فرد را کنار بگذارید. در این عرصه حساس آموزش و پرورش نمی شود سیاست بازی و جناح بازی کرده و افراد غیر متخصص را به این کارها بگماریم فرزندان مردم در دست ما امانت هستند ، بزرگترین فخر و شرف  انقلاب این است که حق امانت را ادا کند.

وی در خاتمه گفت: پدر و مادر یکی از بزرگترین افتخارات شان این است که فرزندی پر افتخار داشته باشند که یک ملت و یک تاریخ مدیون آن فرزند بوده و الان هم ملت ما هر هزینه ای را حاضر است پرداخت کند اما فرزندشان شایسته تربیت شود و نسل شکوهمندی از ایشان بر جای بماند و این زمانی می‌شود که آموزش و پرورش با شایسته‌سالاری جلو برود. انشاالله ما در آینده بتوانیم دِینمان را نسبت به این مجموعه ادا کنیم و من از صمیم قلب تقدیر و تشکر کرده و در برابر علم و مدیریت باعظمت این معلم و مدیر عزیزمان خاضع هستم.

 

گزارش تصویری و بیانات آیت الله عاملی طی این دیدار در فایل های زیر قابل مشاهده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=8589

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید