تغییر سایز-+=

از مدیریت ارشد استان می خواهم در خصوص نان تدابیر جدی اتخاذ نمایند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گلایه از صف های طولانی نان در نانوایی ها و به زحمت افتادن مردم در این موضوع اظهار داشت: از مسئولین استان مخصوصاً از مدیریت ارشد استان می خواهم در خصوص نان تدابیر جدی اتخاذ نمایند این ظلم بزرگی به نظام است که بالاترین یارانه را برای نان پرداخت می‌کند و با قیمتی که در هیچ نقطه دنیا با آن قیمت نان نمی دهند نان تهیه می‌کند اما در صف های طولانی نان مردم اظهار ناراحتی می کنند.

وی ادامه داد: در این خصوص هم مسئولین و هم مردم و نانوایان عزیز مسئولیت دارند از مسئولین انتظار درایت ، برنامه‌ریزی و نظارت است و از نانوایان امانت داری و مشغول ذمه یک ملت نشدن و از مردم نیز می‌خواهیم قانون را دور نزنند مثلاً اگر دو عدد نان می‌خواهیم برای ده عدد کارت نکشیم تا هشت عدد آن را به نانوا بفروشیم طبعا او با این کار پخت را سریعاً تعطیل خواهد کرد و خواهد گفت سهم امروز را فروختم! بارها گفته شده که رمز موفقیت در تمام برنامه ریزی های اقتصادی دولت، همکاری ملت بزرگ ماست بدون همکاری ملت و بدون ارتقاء فرهنگ عمومی هر برنامه پیشرفته محکوم به شکست است در خصوص نان هیچ سهمیه ای نسبت به گذشته کم نشده بلکه اضافه هم شده است نظارت مسئولین، امانت داری نانوایان عزیز و تحقق احساس جمعی در ملت بزرگ ما همه چیز را حل می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یارانه کالاها را ثروت مردم برشمرد و عنوان کرد: یارانه در تمام کالاها ثروت خود ملت است و از همه سزاوارتر بر حفظ ثروت ملت، خود ملت بزرگ ماست خرید اضافی نان و اسراف یا خرید اضافی برای مصارف غیر انسانی یا خرید اضافی برای فروش آزاد مدیونیت بسیار سنگینی درست می کند چنین شخصی مدیون یک ملت می‌شود و کار او مصداق اسراف و ناشکری است و خداوند هم برای اسراف و هم برای ناشکری وعده عذاب شدید داده است آنجا که فرموده”لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ” ( اگر شکر نعمت به جای آرید بر نعمت شما می‌افزایم و اگر کفران کنید عذاب من بسیار سخت است.) و فرموده ” وَأَنَّ مَرَدَّنَا إِلَى اللَّهِ وَأَنَّ الْمُسْرِفِينَ هُمْ أَصْحَابُ النَّارِ” (محققا (بدانید که در قیامت) بازگشت ما به سوی خداست و البته مسرفان (ستمکاران فاسق در آنجا) همه اهل آتش دوزخند).

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش های دیگر خطبه ها به مسائل ایجاد شده در حج امسال توسط دولت عربستان اشاره کرد و افزود: هیات کبار علماء عربستان اعلام کرد که حج جای شعارهای جاهلی نیست و حاجیان باید حج را آنگونه که خدا و رسول خدا بیان کرده انجام دهند و علیه هیچ کس و هیچ کشور شعار ندهند و از جدال، تفرقه و اختلاف به دور باشند هر سال در آستانه حج دو بیانیه در فلسفه حج و بیان درست مناسک صادر می‌شود یک اطلاعیه از طرف مفتیان عربستان و مخصوصاً مفتی اعظم آن کشور است و دیگری از طرف مقام معظم رهبری این دو اطلاعیه نماینده دو قرائت خاص از اسلام است دو قرائتی که زمین تا آسمان با هم فرق دارند اگر کسی می خواهد پایان نامه یا کار تحقیقی انجام دهد در کل سال های گذشته این دو بیانیه ها را جمع کند و روی آنها کار کند تا سره از ناسره جدا گردد.

آیت الله عاملی ادامه داد: مفتی عربستان در اطلاعیه خود از هرگونه توجه حجاج به وضعیت اسف بار امت اسلامی و موضع گیری در خصوص فلسطین، یمن، افغانستان سوریه و جنایات بی شمار آمریکا و اسرائیل منع می کند و آنها را بدعت و موجب اختلاف و ایجاد کینه و کدورت می داند برائت از مشرکین را از شعارهای جاهلیت و بدعت کامل در حج می داند یعنی جدایی کامل دین سیاست ولو با حذف آیات قرآن! یعنی تامین کامل منویات آمریکا، اسرائیل و حکومت آل سعود در حالی که قهرمان حج یعنی حضرت ابراهیم با حمله به نمرود و شکستن بت ها و اظهار برائت از آنها اعلان کرد که دین خدا از حاکمیت جائر و زمامداران خودسر بیزار است برائت از مشترکین صریح آیات قرآن است و امت اسلامی وظیفه دارد طبق دستور قرآن و سنت نبوی در هر دوره از مشرکین برائت بجوید یعنی با آنها همکاری نکند دست در دست آنها نگذارد آنها را به کشور خود و منطقه دعوت نکند سرنوشت مسلمان ها را به دست آنها نسپارد آنها را بر سرنوشت امت اسلامی مسلط نکند خداوند به رسول خدا دستور داد که توسط امیرالمومنین در حج اعلان برائت خدا و رسول خدا از مشرکین را اعلام نماید آیا مشرک تمام شده است و مسلمان ها از شر آنها خلاص شده اند؟ مگر شما غیر از خودتان همه را مشرک نمی دانید؟

آیت الله عاملی خاطر نشان کرد: وقتی ترامپ اعلام کرد که اسلام یک غده سرطانی است که باید آن را از زندگی بشریت بیرون بیاوریم همچنان که کمونیسم را درآوردیم و اینگونه عداوت خود را با خدا و دین خدا و با مسلمان ها اعلام کرد چرا به آیه”لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ” ( دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى برمگيريد) عمل نکردید؟ چرا آیات قرآن را تقطیع کردید؟ چرا مصداق “الَّذينَ جَعَلُوا القُرآنَ عِضينَ” (همانها که قرآن را تقسیم کردند آنچه را به سودشان بود پذیرفتند، و آنچه را بر خلاف هوسهایشان بود رها نمودند!) شدید؟

خطیب جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه حج بدون برائت از دشمنان خدا و دشمنان دین و دشمنان امت قطعاً حج اسلامی نیست ابراز کرد: خداوند طواف بر هر بیتی را نمی‌خواهد بلکه طواف بر بیت عتیق یعنی آزاد را می خواهد و امروز هم بیت و هم‌حج اسیر است نه آزاد. چرا خداوند می فرماید حجاج پا جای پای ابراهیم بگذارند ” وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى “(مقرّر داشتیم و (دستور داده شد که) مقام ابراهیم را جایگاه پرستش خدا قرار دهید) تا مثل او به مشرکین روزگار بگویند” أُفٍّ لَّكُمْ وَلِمَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ” (اف بر شما و بر هر چه كه غير از خدا پرستش مي كنيد) و بگویند “انی بریئُ مما تعبدون” و مثل او بگویند” مَا هَذِهِ التَّمَاثِيلُ الَّتِي أَنْتُمْ لَهَا عَاكِفُونَ” (این مجسمه‌های بی‌روح و بتهای بی‌اثر چیست که شما به خدایی می‌پرستید و بر آن عمری متوقف شده‌اید؟)

وی افزود: ازعجایب حج امسال این است که پادشاه عربستان که خود را امیر حجاج می‌داند این هفته یک خطیب بسیار منحرف که کل عالم اسلام از او متنفر است به نام محمد عیسی را مامور کرد خطبه نماز جمعه را اقامه کند اقامه نماز جمعه در دهه ذی الحجه بسیار مهم است چون تمام حجاج بیت الله به آن گوش می دهند به همین جهت همه حساس هستند که پادشاه عربستان چه کسی را به عنوان خطیب نماز جمعه معرفی می کند این خطیب درباری با کمال بی شرمی قبلاً به اردو گاه نازی ها در آلمان رفت و برای کشته های هولوکاست نماز رحمت خواند! همچنین با بی‌شرمی به تایلند سفر کرد و با بودایی ها نماز خواند! و او همان کسی است که اعتقاد دارد مالکیت بقیع برای یهودی ها است! اسرائیل نیز اخیراً بسیار شادمانی کرده و تشکر بلیغ از حکومت عربستان کرده که دستور داد تمام آیات قرآن که یهودی‌ها را مذمت می کند از کتابهای درسی عربستان حذف شود ! و عجیب این است که در تمام این خلاف ها روحانیت رسمی وهابیت یک کلمه حرف نمی زند اما به راحتی شیعه را تکفیر می کنند.

وی با اشاره به شروع عزاداری اردبیل تصریح کرد:
خبردار ای عزاداران حسینون یاسی باشلاندی
اولونسون عالمه اعلان حسینون یاسی باشلاندی
عزاداری اردبیل از ۸ ذی الحجه که امام حسین با دستور جبرئیل از مکه خارج شد شروع می شود و بیت فوق شعار شروع عزاداری اردبیل است دسته عزاداری عالی قاپو امسال روز شنبه ساعت ۵ حرکت می کند روز هشتم امام حسین (ع) فرمود: ” مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا فَاِنَّنِی راحِلٌ مُصْبِحاً اِنْ شاءَ اللّهُ تَعالى ” یعنی امروز روز ملحق شدن به کاروان امام حسین و روز لبیک گفتن به نداء آن حضرت است. در حضور در دسته عزاداری فردا نیت لبیک به نداء امام حسین را داشته باشید مخصوصاً این جمله امام حسین را فراموش نکنید که در منزلگاه “زباله” پس از شنیدن خبر شهادت مسلم بن عقیل و بی‌وفایی کوفیان به همراهان خود فرمود ” ایها الناس! فَمَن کانَ مِنکُم یَصبِرعلی حَدِّ السَّیفِ و طَعنِ الاسِنَّةِ فَلیَقُم مَعَنا و اِلا فَلیَنصَرِف عَنّا” (ای مردم! هر کدام از شما که تحمل تیزی شمشیر و زخم و ضربت نیزه‌ها را دارد همراه ما بماند، و الا باز گردد!)

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=7449

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید