تغییر سایز-+=

انقلاب ما آرمانی و هزینه هایی هم که پرداخت کردیم آرمانی است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به مناسبت ولادت قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) و روز جانباز با حضور در منزل چهار تن از جانبازان 70 درصد به تجلیل و تکریم آنها پرداخت.

امام جمعه اردبیل در حاشیه این دیدار ها با تاکید بر اینکه هر روز برای ما روز جانباز است اظهار داشت: برای ما وظیفه است که همیشه به این ایثار ها توجه کنیم تا بدانیم که اولاً چه هزینه سنگینی برای انقلاب ما پرداخت شده است و توجه شود که بر روی این ایثار معامله یا خدایی نکرده خیانت نکنیم.

 وی افزود: ما نمی توانیم حق این عزیزان را به طور کامل اداءکنیم عزیزی که جان،  صحت و سلامتی خود را در روزهای سخت کشور با پشت پا زدن به تمام منافع شخصی فدای کشور کرده ولی نعمت اصلی ما است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با ابراز امیدواری از اینکه نسل جدید بایستی با ایثار شهداء و جانبازان آشنا باشند خاطر نشان کرد: آرزو داریم که نسل جدید با این ایثار ها آشنا شوند تا بدانند برای کشور ممکن است روز های سختی پیش آید و در روز های سخت کشور آحاد ملت نباید به منافع شخصی خودشان فکر کنند و بلکه باید  صحت ،عافیت و عزتشان را به میدان بیاورند.

وی گفت: ما در این دیدارها در محضر جانبازان بالای ۷۰درصد از نزدیک شاهد بودیم که چقدر سختی ها دارند مخصوصاً خانواده ها و همسران این عزیزان بالاترین سختی ها را متحمل می شوند

وی با تاکید بر اینکه شعارهای انقلاب اسلامی همه شعارهای آرمانی و گمشده بشریت هستند تصریح کرد: شعارهایی که انقلاب اسلامی دارد شعارهای با عظمتی است‌ انقلاب ما آرمانی و هزینه هایی هم که پرداخت کردیم آرمانی است در اصالت شعارهای انقلاب اسلامی همین بس که ما 43 سال مستهدف استکبار جهانی شده ایم.

بی جا و بی جهت نیست که 43 سال روی ما متمرکز شده و از هیچ جنایتی که از دستشان بر می آمده مضایقه نکرده اند دشمنی و عداوت با کشور و ملت ما دشمنی عادی نیست آنها با تمام توان  در برابر انقلاب ما ایستاده اند معلوم می شود که انقلاب ما کار خیلی بزرگی کرده است ما به کجا حمله کردیم؟ به چه تروری دست زده ایم؟

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه حضور در محضر جانبازان برای ماتجدید روحیه است خاطر نشان کرد: اگر نسل جدید بخواهد در آینده این توان را داشته باشد که از حاکمیت ملی دفاع کند از تمامیت ارضی خود دفاع کند و در روزهای سخت به میدان بیاید یک راه این است که با این ایثارها و با دفاع مقدس آشنا شوند هشت سال دفاع مقدس برای ما یک شناسنامه و هویت است هر کس  می خواهد ملت ما را بشناسد به هشت سال دفاع مقدس نگاه کند این سفره را برای ما جانبازان و شهداء باز کردند از همان زمان دشمنان گزینه نظامی را کنار گذاشته اند.

وی گفت: الان امکان ندارد کسی بخواهد به یک وجب خاک ما طمع داشته باشد و بخواهد به این کشور ضربه بزند یا حتی در مورد این کشور فکر دیگری بکند یعنی غیرت دینی، غیرت ملی، بصیرت و شجاعت ملت ما خود را در هشت سال دفاع مقدس نشان داد و اصلا دفاع مقدس تبدیل به یک مدرسه شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ما از طرف اهالی، از طرف استان و از طرف مقام معظم رهبری خدمت عزیزان رسیده ایم حضرت آقا به ما دستور داده اند که از طرف ایشان به محضر جانبازان عزیز برسیم ؛ ما به محضر چهار  عزیز به عنوان نمونه و به نمایندگی از تمامی جانبازان رسیدیم تا سلام ، دعا و عنایت حضرت آقا را به محضر جانبازان عزیز برسانیم هر چقدر هم که تلاش کنیم کم است  مگر اینکه بگوییم از اداء کردن حق عاجز هستیم شایسته است ما  یک لحظه خود را در جای جانباز۷۰درصد بگذاریم تا شاید اندکی متوجه شویم که آنها چقدر در مشقت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تبیین علت اینکه چرا جانبازان سلامتی خود را فدا کرده اند اظهار داشت: علت  این است که کسی رشوه نخورد، حجاب از سر خود باز نکند، کسی به بیت المال خیانت نکند، برای این است که چشم پاک باشد، زبان صادق باشد دست خیانت نکند برای این است که هیچ کس اقتدار کشور را تضعیف  نکند آنها صحت و عافیت خود را تقدیم انقلاب کردند تا اقتدار کشور روز به روز بیشتر شود.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه هرکسی به هر نحوی به عزت و اقتدار کشور خیانت می کند به ایثار جانبازان و خون شهداء خیانت می کند گفت: به خدا پناه می بریم که در برابر ولی نعمت های خود مان در محضر خداوند  سر افکنده و روسیاه باشیم و خدایی نکرده در قیامت مورد سوال قرار بگیریم  این عزیزان همه از زیر قرآن رد شدند و رفتند تا احکام قرآن زنده بماند. این بزرگواران برای ما عزت درست کرده اند دفاع مقدس یک جنگ جهانی در مقیاس کوچک بود و اگر این‌ایثار ها نبودند الان کشور ما از هم پاشیده بود.

آیت الله عاملی تصریح کرد: ما الان در آرامش و عزت و در دنیا سربلند هستیم پیشرفت های علمی در عرصه های حساس و استراتژیک بعد از جنگ درست شد یعنی جنگ 8 ساله کاملاً عزت کشور را تضمین کرد و  زمینه شکوفایی شروع شد تا الان هم الحمدلله جلو می رود دشمن به این حساس است که ملت ایران چگونه در محاصره تکنولوژی به تکنولوژی های حساس دست پیدا کرده است؟

وی در خاتمه گفت: ما هر چقدر پیشرفت کنیم مدیون جانبازان ، شهداء ، خانواده شهداء و خانواده جانبازان عزیز هستیم مدیون آزاده های عزیز ، بسیجی های عزیز، سپاهیان عزیز، ارتش عزیز هستیم و مدیون مرزبانان و نیروی انتظامی عزیز هستیم همه این عزیزان دست به دست هم داده اند تا کشور ما در حساس ترین ، استراتژیک ترین و در ناآرام ترین نقطه دنیا ، عزت ، آرامش و زمینه رشد داشته باشد.

فایل صوتی بیانات آیت الله عاملی در این حاشیه این دیدارها

 

گزارش صدا و سیما

 

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=10911

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید