تغییر سایز-+=

برگزاری جشنواره کوچ عشایر دشت مغان در نیمه شعبان

آیت‌الله سیدحسن عاملی در جلسه هماهنگی جشنواره کوچ عشایر در اردبیل اظهار داشت: طبق تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته جشنواره کوچ عشایر به صورت ویژه و باشکوه نیمه شعبان در دشت مغان برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌ریزی اساسی این جشنواره را برپا کنند.

وی با اشاره به این که این جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود و حتی انتظار می‌رود از عشایر کشورهای دیگر در این جشنواره حضور یابند بیان کرد: قابلیت‌های دشت مغان باید به همگان معرفی شود.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: باید هر چه سریع‌تر مکان‌یابی جشنواره کوچ عشایر  به صورت علمی انتخاب شود و یک مکان بکر و مناسب برای برپایی این جشنواره انتخاب شود چرا که این جشنواره بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اردبیل گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه برای این جشنواره از ظرفیت‌های مربوطه استفاده و از معاون رئیس جمهور دعوت به عمل آورند چرا که این جشنواره نماد عشایر بوده و این مسئله باید به صورت ویژه تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

آیت‌الله عاملی از برنامه‌ریزی واگذاری زمین به عشایر خبر داد و گفت: این طرح نیز ویژه بود و باید مسئولان به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته  باشند.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقه‌های سنتی با آداب و رسوم عشایر مبنای کار قرار گیرد و توانمندی عشایر استان نیز به همگان معرفی شود.

امام جمعه اردبیل گفت: عشایر نقش اساسی در رونق تولید دارند و ما قدردان تلاش‌ها و زحمات عشایر دشت مغان هستین که شبانه‌روز برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

آیت‌الله عاملی خواستار رونمایی کتاب‌های عشایر که توسط نویسندگان طراز اول دشت گردآوری شده بود شد و بیان کرد: باید این کتاب‌ها نیز معرفی شود چرا که عشایر با داشتن این ظرفیت‌ها باید به همگان معرفی و شناسانده شوند.

وی بیان کرد: در این جشنواره باید از عشایر کشور دعوت شود و نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی هدفمندی توسط دستگاه‌های مربوطه مبنای کار قرار گیرد.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: نمایش آلاچیق‌ها و تولیدات عشایر اولویت اساسی است که در این جشنواره باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: این جشنواره باید با پرچم جمهوری اسلامی ایران وزین شود تا زیبابی خاصی به جشنواره بخشیده شود.

امام جمعه اردبیل گفت: صدا و سیما و خبرنگاران و خبرگزاری‌ها نقش اساسی در اطلاع‌رسانی و تبلیغات کوچ عشایر دارند و باید این جشنواره به صورت ویژه با پوشش خبری استانی و ملی و بین‌المللی مبنای کار قرار داده شود.

آیت‌الله عاملی افزود: عشایر استان ظرفیت بالایی دارند و باید این ظرفیت‌ها به شکل همه‌جانبه معرفی شود و در این زمینه دستگاه‌های مربوطه باید برنامه‌های هدفمندی داشته باشند.

وی بیان کرد: مسابقات اسب‌سواری و مسابقات سنتی باید در این جشنواره گنجانده شود.

آیت‌الله عاملی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ناامیدی در بین مردم اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود شور و نشاط خاصی در بین مردم ایجاد شود چرا که این شور و نشاط تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=10613

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید