تغییر سایز-+=

بیانیه آیت الله عاملی به مناسبت یادوراه بسیجی شهید مرحمت بالازاده

بسم الله الرحمن الرحیم

متن بیانیّه به مناسبت یادوراه “بسیجی شهید مرحمت بالازاده” و 36 هزار دانش آموز شهید کشور 

«مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً» (احزاب: 23).

صحنه دفاع مقدّس ملّت سرافراز ایران اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله استکبار جهانی و رژیم بعثی صدام، سرشار از حضور چهره های تاریخ ساز و مجاهدي است که تأسّی به سیره هر یک از آنان به تنهایی قادر است سربلندی و موفقیت آحاد ایرانیان، به ویژه نسل بالنده و جوان در دفاع از کیان کشور اسلامی را رقم زند.

شهید مرحمت بالازاده و 36 هزار شهید دانش آموز، سنبل خیل دانش آموز بسیجی است که با بصیرت و هوشمندی بی نظیر و لبّیک به هل من ناصر ینصرنی پیر جماران و امام امّت (رحمة الله عليه)، در مقطعی خطیر از تاریخ کشور، تکلیف و تعهّد خویش را یافتند و با فداکاری و سلحشوری وصف ناپذیر، طلایه دار مقاومت و پایداری ملّت ایران در هشت سال دفاع مقدس نام گرفتند و کارنامه الهام بخش و آموزنده خود را برای همیشه بر تارک تاریخ این سرزمین پر فروغ و درخشان نگاه داشتند.

دانش آموزان میهن اسلامی با شناخت عمیق از الزامات و رسالت فراروی خویش در سه دهه گذشته همواره حضوری مؤثّر و فاخر در عرصه وظایف خود داشته اند. آنان حضور شجاعانه در عرصه های جهاد فی سبیل الله و دفاع در برابر دشمن متجاوز را در زمره تکالیف دینی، انقلابی و ملی خود در دیروز بر شمرده اند و امروز نیز با  نصب العین قرار دادن رهنمود های مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه ای (مدّ ظلّه العالی) و حضور بالنده در میدان های نیاز انقلاب در حوزه های  دینی – ملی و کمک به راهیابی کشور به قلّه های پیشرفت و تعالی  و مشارکت و نقش آفرینی در تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قدرت جهانی  و ممتاز را رسالت تعطیل ناپذیر خود می دانند. در شرایطی که ماهیّت و عرصه تهدید و خصومت ورزی دشمنان ملّت ایران از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر یافته است و جوانان و نوجوانان غیور و غیرتمند را آماج هجمه های سنگین و شیطانی  قرار داده اند، بر همه جوانان به ویژه دانش آموزان عزیز فرض است تا با بصیرت افزایی و شناخت ترفند ها و راهبرد های دشمن و راههای مقابله با این فرآیند با دفاع در برابر تهاجم نرم و فرهنگی آنان به رسالت خطیر خویش در صحنه این نبرد سرنوشت ساز عمل نمایند.

امید است دستگاهها و سازمانهای مسئول کشور در حوزه های فرهنگی، علمی و آموزشی و نیز سازمان پرتوان و عزیز بسیج مستضعفین با دید عمیق نسبت به این ظرفیت راهبردی و تدوین سیاست ها و برنامه ریزی کلان و فراگیر، بیش از پیش به قشر دانش آموز، به مثابه فرصتی عظیم و تعیین کننده در آینده نظام و میهن اسلامی بنگرد و در دستیابی به چشم انداز و اهداف بلند کشور از آن غافل نشوند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل،

سیّد حسن عاملی

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=9805

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید