جستجو
جستجو
تغییر سایز-+=

جامعه بدون‌معلم به درک اسفل از نار سقوط می کند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مطابق مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر تکریم و دیدار مستمر با فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش، در ادامه این سلسله دیدار ها در منزل حاج نوروز صمدی فرد فرهنگی بازنشسته و جانباز هشت سال جنگ تحمیلی حضور یافت و از ایشان که در بستر بیماری بودند عیادت کرد.

آیت الله عاملی در این دیدار ضمن تجلیل از مقام معلم و قدردانی از زحمات آقای صمدی فرد اظهار داشت: بزرگترین توفیق و شاخصه موفقیت برای یک مدیر،معلم،کارمندو… این است که در عرصه خدمت به کشور و هموطنان، تبرعی کار کند و این طور نباشد که صرفاً بگوید ۷ صبح به محل کار بیایم و ساعت ۲ بعد از ظهر بازگردم. مراد از کار جهادی هم‌ همین است عزیز ما آقای صمدی فرد در سنگر تعلیم و جبهه و در تربیت و مدیریت بسیار شایسته عمل کرده اند و وظیفه ماست که ولی نعمت های عزیز خود را فراموش نکنیم‌‌.

امام جمعه اردبیل گفت: بزرگ‌ترین‌ نشان جامعه آرمانی و تمدن برتر این است که در آن فرهنگ و مدنیتی وجود داشته باشد که به اقتضای آن عزیزانی که بر گردن جامعه حق بزرگ و اساسی دارند و در مسیر تربیت فرزندان ما، عزت و استقلال کشور و حاکمیت ملی زحمت کشیده اند فراموش نشده و به کنج خانه ها سپرده نشوند آنها در تصمیم گیری های کلان کشور بایستی در اولویت اول قرار بگیرند در خط مقدم این موضوع معلم قرار گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: به هر موفقیتی در کشور توجه کنید یک معلم در آنجا حضور دارد مقام معظم رهبری می فرمایند: هر کجا فضیلتی وجود دارد، در انتهای خط یک معلم وجود دارد نفس معلم در جامعه بشری بسیار مبارک است.

وی ادامه داد: آرزوی ما این است که دانش آموزان عزیز ما و اولیاء گرامی این قدسیت بزرگ را همیشه مدنظر قرار دهند مخصوصاً آنهایی که تصمیم گیران اصلی کشور هستند درک کنند که جامعه بدون‌معلم به درک اسفل از نار سقوط می کند، برای من بسیار سنگین بود که سال گذشته حقوق فرهنگیان عزیز تا ۲۹ اسفند به تاخیر افتاد من آن زمان در خطبه خطاب به رئیس جمهور مطرح کردم که آیا توجه دارید آثار این خطای فاحش در چه جاهای حساسی مشهود خواهد شد؟ قطعاً تاثیر خود را در کلاس خواهد گذاشت و از آقای رئیس جمهور خواستم هر طور شده خاطیان را مورد مواخذه قرار دهد خدا را شکر که ایشان متوجه عمق فاجعه شدند و آن زمان وزیر آموزش پرورش و رئیس برنامه بودجه کنار رفتند.

وی گفت: الان هم تقاضایی داریم‌ و مخصوصاً نمایندگان بایستی در این باب دقت کنند، عزیزی که بازنشست شده است ممکن است به خاطر شرایط سنی بیماری داشته باشد و یا به جهت فرزندان و نوه ها، هزینه بالایی داشته باشد بعضی امتیازاتی که برای شاغلین است برای بازنشسته ها وجود ندارد مثلاً در روز معلم دولت ما عنایتی برای معلم های عزیز شاغل داشت، اما چه خوب می شد که این امر شامل عزیزان بازنشسته هم می شد؛ دین ما می گوید به بزرگترها احترام بکنید”وَقِّرُوا كِبارَكُمْ”

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطر نشان کرد: رعایت حرمت بازنشسته های عزیز ما عموماً مخصوصاً در آموزش وپرورش کاملاً ضروری است، این عزیزان سی سال در سنگر تعلیم در مقابل تخته با گچ، خاک و زحمت توانسته اند معلوماتی نفیس به متربیان منتقل کنند و عامل رشد و توسعه جامعه و سعادت فرزندان ما گردند کار معلم خدمت به غایت خلقت است در جامعه به اطراف خود به تمام شغل ها نگاه کنید بالاترین شغل، شغل کسانی است که کار آنها خدمت به غایت خلقت است خلقت یک رستوران و سفره جنایت کاران نیست ما را اینجا نیاوردند که بخوریم و بیاشامیم و سر و کله همدیگر بزنیم و اصلاً سوال نکنیم که چه کسی ما را به این جهان آورده است؟و برای چه آورده است؟ روزگار و چرخ و انجم سر به سر بازیستی/گر نه این روز دراز دهر را فرداستی

وی گفت: خداوند متعال انسان ها را خلق کرده تا در این دنیا تربیت و هدایت شوند و ذائقه های فاخر و نقش های بزرگ و قلب و احساس های با عظمت پیدا کنند و در جامعه نقش حیاتی داشته باشند اگر این غایت درست نشود به تمام ذرات اثر خواهد گذاشت و موجودیت آنها نیز به خطر خواهد افتاد برای همین در روایات آمده که برای معلم خیر، ماهی های دریا، جنبده های سوراخ ها، و ملائکه آسمان همگی استغفار می کنند، چرا؟ چون خود را مدیون معلم خیر می بینند! آنها تماماً متوجه اثر این کار با عظمت هستند یعنی برکت نفس نفیس معلم‌خیر حتی به ماهی های دریا و تمام جنبده ها می رسد! آیا سِمَت، شرف و جایگاهی بزرگتر از این قابل تصور است؟

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: در راستای اداء ذره ای از حق معلم های عزیز به نمایندگی از هم استانی ها به طور مکرر در محضر این عزیزان حاضر و عرض ادب می کنیم و در برابر عظمت آنها سر تعظیم فرود می آوریم.

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=19978

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید