تغییر سایز-+=

رتبه های برتر کنکور اردبیل تجلیل شدند

به گزارش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در مصلای بزرگ اردبیل از نخبگان کنکور ۱۳۹۹ تجلیل کرد.

در این محفل علمی نماینده ولی فقیه از تلاش جوانان نخبه و از اساتید آنها و مدیران مدارس و از والدین محترم آنها به طور ویژه تشکر نمود.

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان در این نشست، آموزش و پرورش را اصلی ترین نهاد برای اعتلاء ،پیشرفت و توسعه علمی و اقتصادی کشور دانست و اعلام کرد که کانون های قدرت نباید به آموزش و پرورش نزدیک بشوند محیط آموزش و پرورش نباید سیاسی بشود تمام آمال و آرزوی ملت ما با آموزش و پرورش قابل احیا ء است حاکمیت ملی ،سرنوشت کشور وملت، استقلال اقتصادی و سیاسی ، تمامیت ارضی ،وزن سیاسی دردنیا و آینده علمی کشور ما در گرو یک آموزش و پرورش آرمانی است.

وی از نمایندگان محترم مجلس خواست از آموزش وپرورش فاصله بگیرند و از هرگونه دخالت در عزل و نصب در آموزش و پرورش اجتناب نمایند .

وی ادامه داد : از نمایندگان محترم می خواهم که نه تنها در آموزش و پرورش بلکه از هرگونه دخالت در عزل و نصب استان اجتناب نمایند مسئولیت اصلی نمایندگان محترم تدوین قانون آرمانی و نظارت آرمانی است اگر فراتر از این قصد خدمت دارند با ایده های اقتصادی بزرگ به داد ملت برسند ملت ما بی صبرانه منتظر طرح های اقتصادی است که نمایندگان محترم به دولت ارائه نمایند.

وی از مدیریت ارشد استان که در تعیین مدیران با کندی عمل می کند بشدت گلایه کرد و اعلام نمود: اگر مشکلی در نصب مدیران پر توان وبادرایت دارید حتما مشکل را با مردم در میان بگذارید و استان را معلق، آویزان و ادارات را بی تکلیف نگذارید.

وی افزود: مدیریت قابل مصالحه نیست و مصالحه در این باب ظلم بزرگ به ملت و کشور است مدیریت آرمانی در حد اعجاز عمل می کند و رسول خدا چقدر عالی فرموده که من برای امت خودم از فقر نمی ترسم بلکه از سوء تدبیر می ترسم

وی در این نشست اعلام کرد که عدالت آموزشی در سطح استان باید رعایت شود و طبقات پایین باید به طور مساوی از امکانات آموزشی برخوردار گردند.

وی افزود: به همین جهت ما در صدد هستیم که مصلای بزرگ اردبیل و مصلاهای شهرستان ها را به مراکز آموزش کلاس های تقویتی تبدیل ‌کنیم و از اساتید زبده در این باب بهره ببریم تا تمام دانش آموزان نخبه از تمام اقشار بتوانند به طور مساوی از عنایات آموزشی نظام اسلامی برخوردار گردند.

وی افزود: از بسیجیان عزیز که در تمام بحران ها با حضور خود حلال مشکلات کشور بوده اند می خواهم تمام پایگاه های مقاومت مساجد را به آموزشگاه‌های تقویتی تبدیل کنند

وی با تشکر ازمسولین آموزش و پرورش اعلام کرد با اینکه جوانان پر استعداد زیادی ازآموزش پرورش ظهور و شان استان رابالا برده اند اما رتبه ما هنوز رتبه مناسب با شان استان ما و اهالی معظم آن نیست

وی وجود آموزشگاهها و دانشگاه های بیشتر در یک استان را در رتبه کنکور استانها مهم دانست و اعلام کرد: مقدمات دانشگاه صنعتی را تمام کرده ایم وزارت خانه نیز موافقت کرده است محل تعیین شده و یک خیر محترم تمام هزینه آن را تا سقف ۱۵۰ میلیارد تومان تقبل کرده است از مدیریت ارشد استان می خواهم دراسرع وقت با اخذ مجوز نهایی عملیات احداث دانشگاه صنعتی را شروع نمایند.

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=6952

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید