تغییر سایز-+=

فرهنگ جامعه ما نیازمند اصلاح است

آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در جلسه شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل اظهار داشت: برای اصلاح هر جامعه‌ای نیاز به فرهنگ‌سازی آن جامعه داریم و ریشه و بنای اقتصاد مملکت ما نیز وابسته به فرهنگ است.

وی بیان کرد: تشکیل بزرگ‌ترین مدنیت اجتماعی لازمه اساسی و مهم است و در این زمینه علی‌رغم ادامه برخی از مشکلات اجتماعی تا زمانی سیستم آرمانی تربیتی در نظام آموزشی نباشد مشهود خواهد بود که این مسئله برای ما حائز اهمیت بوده و  در تلاش برای تحقق این مهم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: بسیاری از مشکلات جامعه مربوط به عدم نظام آموزشی صحیح است و اگر سیستم اخلاقی و تربیتی صحیحی نداشته باشیم رسیدن به پیشرفت و توسعه نیز دور از دسترس خواهد بود که به همین منظور باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عاملی تصریح کرد: برای حل مشکلات فرهنگی کشور نیازمند آسیب‌شناسی دقیق و اشرافیت است که باید این موارد را مورد توجه قرار داده و از ظرفیت اساتید و دانشگاه‌ها بهره‌گیری کنیم تا خروجی مطلوب و مورد انتظار به دست آید که این مهم برای ما یک اولویت اساسی و مهم است.

وی بیان کرد: نقش دانشگاهیان در امر ترویج و  ایجاد فرهنگ خطیر و حساس است که باید به این امر توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد و مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه همکاری‌های لازم و همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=10628

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید