تغییر سایز-+=

مسئولین اقتصادی در اظهار نظرهای خود دقت به خرج دهند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پر شور و گسترده نمازگزاران و اقشار مختلف مردم برگزار گردید ضمن گرامی داشت حلول ماه شعبان، اعیاد شعبانیه و مناسبت های هفته اظهار داشت : سوم شعبان روز پاسدار را به ملت بزرگ و به پاسداران عزیز تبریک می گویم این روز روز درایت عظیم حضرت امام است که این شجره طیبه را غرس کردند و حالا “اصلها ثابت و فرعها فی السماء”  کشور در عزت و اعتلای خود مدیون سپاه معظم است و چه عظمتی بالاتر از اینکه فرعونیان زمان در چندین قطعنامه شورای امنیت به سپاه معظم هجمه کرده و اخیراً در صدد قرار دادن این مجموعه مبارک در لیست تروریسم بودند عنوانی که قرن هاست به خود آنها شایسته است همچنین روز جانباز را به جانبازان عزیز تبریک می گوییم و با اظهار عجز از درک رنج و درد آن ها و همسران آنها با فخر و شرف در برابر آنها اداء احترام می کنیم. با همه این عزیزان و با خون شهدای این دو مجموعه در این روز مبارک پیمان می بندیم که در دفاع از مرام و مقصد آنها نهایت استقامت و تلاش را داشته باشیم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه انقلاب اسلامی از جهت شدّت،  حدّت ، وسعت عداوت دشمنان، مظلوم ترین انقلاب است گفت: 43 سال است گرگ های گرسنه دندان تیز کرده اند و از راه های مختلف به این انقلاب مقدس حمله می کنند به تعبیر یکی از آمریکایی‌ها انقلاب ایران غیر از طاعون هر مصیبتی را تجربه کرده است در عداوت آن قدر مسیرهای متعدد ،متکثر و عجیب را طی کرده اند که کل دنیا به حیرت رفته که این انقلاب مگر چه گناه بزرگی را مرتکب شده که این قدر با آن مخالفت می‌شود و این انقلاب چگونه در برابر این همه هجمه دوام آورده است؟

وی با تاکید بر اینکه کشور ما انواع جنگ ها را تجربه کرده است و اینها همه از مظالم آمریکاست خاطر نشان کرد: اول جنگ نظامی را شروع کردند آمریکا ، اروپا، روسیه و ارتجاع عرب همه در آن شرکت داشتند اما موفق نشدند و شکست خوردند اما ۲۳۰ هزار نفر از بهترین های ما را که هر کدام یک امت بودند شهید کردند.

 در دفاع مقدس آنها به جنگ شیمیایی روی آوردند و هزاران نفر را شهید و جانباز کردند هفته گذشته اداره بهداشت حلبچه عراق از اعزام ۶۴ بیمار شیمیایی ناشی از حمله صدام به این شهر در سال ۱۹۸۸ به ایران خبر داد. بعد از جنگ و در حین جنگ منافقین را به جان ملت ما انداختند و ۱۷ هزار انسان مظلوم ترور شدند.

وی افزود: بعد از آن جنگ اقتصادی را شروع کردند و تحریمی وضع کردند که به تعبیر اوباما در تاریخ بی‌نظیر بود آنها تمام بانک ها و حتی بانک مرکزی را تحریم کردند در حالی که از منظر قوانین بین المللی کاملاً غیر قانونی است فروش نفت را مانع شدند جلوی صادرات را گرفتند جلوی انتقال پول را گرفتند نظام سوئیفت را به روی ما بستند هر کشوری یا هر شرکتی با ایران معامله کرد فوراً او را جریمه سنگین کردند و از عجائب امور این است که آنها خودشان روسای بانک مرکزی کشورهای اطراف ایران را جابجا و عوض کردند ! تا مبادا مخفیانه اقدام به مبادله با ایران نمایند کشوری که جرات نصب رئیس بانک مرکزی خود را ندارد او چگونه حاکمیت ملی خواهد داشت؟ اینجاست که باید قدر انقلاب اسلامی و قدر خون شهدا را دانست.

آیت الله عاملی اضافه کرد: آنها با تحریم مشکلات جدی در رشد اقتصادی کشور و در معیشت ملت ما درست کردند خداوند هزار برابر این تحریم‌ها را به آنها نازل کند و آنها را وادار کند پول خود را در جایی که نمی خواهند مصرف کنند همچنان که در اوکراین این اتفاق می‌افتد و میلیاردها دلار از آمریکا و اروپا در اوکراین نفله می شود.

از همه بدتر تحریم دارویی به راه انداختند و هزاران بیمار جان خود را از دست دادند در حالی که داروهای بیماری های خاص و صعب العلاج  هیچ تاثیری در جنگ اقتصادی ندارد آنها فروش هواپیما و حتی دادن بنزین به هواپیماهای ایرانی را ممنوع کردند و این باز نهایت رذالت بود چون این امور در فتح و ظفر دو طرف تاثیر ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: آنها به جنگ رسانه‌ای روی آوردند تمام کانال های بین المللی ما را بستند و علاوه بر آن از حدود ۲۰۰ کانال علیه ایران حمایت مالی کامل کردند و قدرتمند ترین حمله علیه ایران را از طریق کانال های ماهواره ای و سایت های جرّار تدارک دیدند و هر سال در بودجه سنواتی آمریکا مبلغ مهمی را علیه ایران اختصاص دادند زمانی احساس کردند ایران در بنزین وضع وخیمی دارد به همین جهت سریعاً  به تحریم بنزین روی آوردند ولی احداث پالایشگاه خلیج فارس توسط سپاه آنها را مایوس کرد آنها حتی تا جنگ کنجاله پیش رفتند!

امام جمعه اردبیل با تبیین نوع دیگر از جنگ هایی که دشمنان علیه ملت ایران به کار گرفته اند تصریح کرد: یک جنگ عجیب دیگر آنها علیه ایران درست کردن داعش بود داعش دقیقاً علیه ایران و برای راه اندازی خاورمیانه جدید طراحی شده بود ترامپ گفت ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه پول خرج کردیم ولی نتیجه نگرفتیم مرحوم سردار سلیمانی آنها را ناکام گذاشت ولی آنها نیز  از ما در جنگ داعش شهداء بزرگی را گرفتند که در راس آنها سردارسلیمانی بود.

وی افزود: آن‌ها به یک جنگ بسیار ظالمانه روی آوردند و آن جنگ تکنولوژی بود و گفتند ایران باید از تکنولوژی های حساس محروم باشد ولی یک وقت متوجه شدند که ایران موشک نقطه زن، هواپیمای جنگی، زیردریایی و پهپاد های بسیار خطرناک ساخته است.

 سپس به جنگ نرم و جنگ روانی روی آوردند این از همه سخت تر بود و غیر از ملت ایران هر ملتی بود شکست می خورد اما نتوانستند قلب، ذهن، عقل و احساس ملت ما را تصرف کنند.

آیت الله عاملی در ادامه گفت: باز به یک جنگ خطرناک دیگر یعنی جنگ ترکیبی روی آوردند و نا آرامی هایی در ایران به وجود آوردند ولی از ۲۲ بهمن امسال سر در آوردند و دیدند دریایی از جمعیت حرکت کرد.

حالا بعد از آن همه انواع جنگ و شکست به جنگ دلار رسیده اند آنها سه کار بزرگ کردند اولاً با مهارت کامل و با یک جنگ روانی حساب شده به بخش مهمی از ملت ما قبولاندند که ثروت و سپرده های خود را از بانک ها بیرون بکشید و فقط به دلار تبدیل کنید.

کار دوم آنها اعلان مکرر تحریم‌های مربوط به افراد و موسسات بود این تحریم‌ها اثر عملی ندارد چون این افراد نه در اروپا ثروت دارند و نه احتیاج به سفر به اروپا دارند و تحریم این ها نشان می‌دهد ترکش تحریم خالی است اما التهاب آفرینی آن در اقتصاد و ایجاد تکانه های اقتصادی مدنظر آنهاست اروپایی ها تقسیم کار کرده بودند هر چند روز یک بار یکی از کشورهای اروپایی اعلان تحریم افراد می کرد از عجایب این است که آمریکا بعد از راه اندازی کانال مبادله‌ای ارز و طلا و حرکت نزولی قیمت ارز فوراً ۸ بانک ایرانی را تحریم کرد در حالی که تمام بانک های ایرانی تحریم شده‌اند اما بانک تحریم شده را تحریم کرد.

خطیب جمعه اردبیل افزود: این نشان می‌دهد که آنها به دنبال التهاب و ایجاد تکانه های اقتصادی در اقتصاد ایران هستند تالار مبادله سیر نزولی را شروع کرد اما با تحریم دروغین هشت بانک متوقف شد کار سوم آنها خیلی حساب شده و ماهرانه بود آنها از داخل و خارج از کشور اقدام به عدد سازی و نرخ سازی ارز کردند بازار مکارانه راه انداختند یک عده کانال ها حتی در روزهای تعطیل ساعت به ساعت تعیین نرخ ارز می کردند و آن را بالا می بردند در حالی که در روز تعطیلی معامله ای صورت نمی گیرد کانالهای نرخ سازی داخلی بسته شدند اما اصلی ترین کانال ها از آلبانی ویک کشور همسایه است و موساد و منافقین به طور مستقیم وارد شده اند اگر شما به این کانال ها وارد شوید اگر آن ها بنویسند ۴۳ و شما بنویسید ۴۱ فوراً شما را حذف می کنند.

یک ترفند دیگر دشمن راه اندازی کانال های ارزی فردایی و سکه فردایی است  در  این کانال ها هیچ گونه قبض و اقباضی صورت نمی گیرد و فقط در هوا معامله می شود چنین معامله قطعا قمار و درآمد آن حرام است این کانال ها غیر قانونی است متاسفانه صاحب تلگرام در خصوص این گونه کانال ها با ایران همکاری نکرد و طبیعی است که دشمن همکاری نکند اما ما باید مواظب کشور خود باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنها در تحریک مردم برای تبدیل ثروت خودشان به دلار موفقیت نسبی داشتند اگر اکثریت ملت یا حتی بخش مهمی از آنها تصمیم بگیرد ثروت خود را به دلار تبدیل کند خزانه‌داری آمریکا هم نمی تواند تکانه اقتصادی و عطش به دلار را مهار کند.

ایشان در ارائه راهکار اظهار داشتند: اینجا هم دولت وظیفه دارد و هم ملت وظیفه دولت اولاً این است که فکر روز مبادا را کند توجه کند که ما در جنگ تمام عیار هستیم پیش بینی کند که زمانی ممکن است دلار به سلاح دشمن تبدیل شود در آن صورت شما نیز باید سلاحی از سنخ سلاح دشمن داشته باشید ثانیاً دولت وظیفه دارد که نگذارد چهار رقم کالا یعنی ارز، سکه، مسکن و خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود و الّا تقاضا به این کالاها هیچ وقت پایین نخواهد آمد.

وی ادامه داد: در کل دنیا تلاش کرده اند که این چهار رقم کالا به کالای سرمایه ای تبدیل نشود مثلاً به خانه‌های خالی مالیات های سنگین می بندند یا معامله دلار در خارج از سیستم بانکی را ممنوع می کنند یکی از تجار می‌گوید به چین رسیدم خواستم دلار را خرد کنم به یک چینی مراجعه کردم گفت مبادا به طرف من بیایی باید بروی بانک در بسیاری از کشورها خرید و فروش دلار خارج از سیستم بانکی ممنوع و جرم است وقتی ارز دست دولت باشد آن را به کالاهای اساسی و تهیه مواد اولیه اختصاص می دهد نه برای نگه داری در خانه ها.

 یک راه بالا بردن سود بانکی است تا سپرده ها از بانک خارج نشود یک راه مهم دیگر تعریف پروژه‌های بزرگ سودآور توسط دولت به ملت است تا نقدینگی از بازار ارز و سکه خارج شود و ارزش پول مردم نیز حفظ شود.

 یک راه دیگر این است که دولت به ملت اطمینان دهد که مشکل ارزی در کشور و در خزانه وجود ندارد و ارز به حد کافی در اختیار دولت است.

در کشور ما ۶۷ رقم کالا احتیاج به ارز دارد دولت محترم برای کالاهای اساسی و  مواد اولیه کارخانجات ارز بیست و هشت و نیم آماده کرده و عرضه می‌کند کشور ما با این ارز به راحتی و بدون هیچ مشکل می تواند کالاهای اساسی و مواد اولیه را وارد کند و جای نگرانی نیست نگرانی را دشمن ایجاد می کند (الشیطان یعدکم الفقر) و برای بقیه کالاها مثلاً مثل لوازم آرایش یک تالار مرکزی توسط بانک مرکزی احداث شده و بانک مرکزی با ۵۰۰ میلیون یورو این تالار را اداره می کند و تمام مبادلات تحت نظر بانک مرکزی است توجه شود که  ۹۷ درصد نیازهای ارزی کشور توسط دولت در این دو مرکز تامین شده در نتیجه سوداگری و قیمت سازی در سه درصد باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین اقتصادی در اظهار نظرهای خود دقت به خرج دهند گفت: یک وظیفه بزرگ دولت این است که مسئولین اقتصادی در اظهارات خود مواظب باشند و وثوق و امید مردم را حفظ کنند ممکن است یک مسئول بلندپایه اقتصادی حرفی بزند که تمام زحمات ارزشمند دولت را در باب ارز زیر سوال ببرد کار دشمن فضاسازی است و الا به حد نیاز ارز در کشور وجود دارد مسئولین باید مواظب باشند در فضا سازی مسموم دشمن آب به آسیاب دشمن نریزند.

وی در تبیین وظیفه ملت در خصوص بحران اقتصادی اخیر اظهار داشت: کار بزرگ الان در دست ملت ماست اولاً تحت تاثیر فضاسازی دشمن خون خوار قرار نگیرند ثروت خود را به دلار تبدیل نکنند برای حفظ ارزش پول راه‌های دیگری هم هست و علاوه بر آن هرکس الان یک دلار یا یک سکه از پستوی خانه خود به بازار بیاورد درست قلب آمریکا را نشانه گرفته و آنها را به عزا می نشاند و قطعاً عبادت بزرگی است اگر عرق ملی و احساس های جمعی توسط متولیان فرهنگ کشور از قبل احیاء می‌شد قطعاً دشمن به این سادگی نمی توانست با فضاسازی در کشور ما التهاب اقتصادی درست کند.

آیت الله عاملی افزود: اخیراً مردی محترم سکه های زیادی را به دفتر آورد که شاید ۳۰ میلیارد ارزش داشت گفت این ها را در اختیار شما می گذارم به یکی از متمولین بگویید ۱۵ میلیارد فقط یک روز به حساب من بریزد فردا پس می‌دهم و این طلاها ضامن من تا یک عملکرد مالی خوبی به یکی از موسسات خارج از کشور نشان دهم تا آنها کارم را راه بیندازند گفتم چرا نمی فروشی؟ گفت ضرر می کنم! و البته هیچ متمولی حاضر به قبول این کار نشد؛ این نشان می‌دهد که حجم بزرگی از سکه و ارز در خانه ها موجود است برای دارندگان ارز می‌گویم شما می‌توانید ارز را در بانک ها سپرده گذاری کوتاه مدت و درازمدت بکنید هم سود بگیرید و هم ارزش پول شما پایین نیاید در این نبرد ناجوانمردانه آمریکا که نبرد دلاری است کشور را تنها نگذاریم. در غائله اخیر کشور وقتی ملت همراهی نکرد توطئه شکست خورد در بحران اقتصادی اخیر نیز اگر ملت بزرگ ما همکاری کند و ثروت خود را به طرف کالاهای سرمایه ای نبرد قطعاً در اسرع وقت کمر توطئه شکسته می شود و کشور به ساحل آرام اقتصادی می رسد بعد از جنگ جهانی کشور ژاپن به یک ویرانه تبدیل شد فقط عرق ملی و احساس های جمعی ژاپن را نجات و به قله رساند هیچ یک از آنها به دنبال منافع شخصی نبودند همه می گفتند ژاپن و ژاپن.

فایل صوتی خطبه ها

 

خطبه اول

خطبه دوم

 

 

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=10903

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید