تغییر سایز-+=

مصاحبه استاندار آذربایجان شرقی همه ما را نگران کرد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج را گرامی میداریم و به روح بزرگ بنیانگذار بسیج یعنی حضرت امام(ره) درود میفرستیم امروز خوشحال هستیم که مهمترین حلقه‌های تربیتی کشور یعنی حلقه صالحین در مصلی تشکیل شده است حلقات صالحین سالم ترین محفل تربیتی و نفیس ترین پناهگاه فرهنگی برای نسل معاصر است و می توان از آن به عنوان سالم ترین پاتوق علمی ، تربیتی و تفریحی برای جوانان نام برد .

 

آیت الله عاملی با بیان اینکه از نمایندگان محترم استان دو مطلب را خواستاریم تصریح کرد: اول اینکه مصاحبه استاندار آذربایجان شرقی همه ما را نگران کرد ایشان رسماً اعلام کرده‌اند که آب ارس را به مرند و شبستر و دریاچه ارومیه می‌برند و عجیب این است که نگفته برای شرب چون مانع آب شرب شدن در ادبیات انسانی و دینی جا ندارد می گوید برای شرب و کشاورزی و صنعت و پرکردن دریاچه ارومیه و سیراب کردن دشت شبستر و مرند و مهم تر اینکه می گوید اجازه رئیس جمهور را هم گرفته اند و رئیس جمهور دستور پرداخت بودجه لازم را داده است در این بین معلوم نیست که حقابه تاریخی دشت مغان چه می‌شود و این که ۳ هزار میلیارد تومان که با دستور مقام معظم رهبری در پایاب سد خداآفرین هزینه شده چه می‌شود؟ ذهن ما هم گره پیدا کرده و مدیریت آرمانی مدیریتی است که گره های ذهنی ملت را باز کند نه اینکه گره درست کند یا بر گره ها اضافه کند قطعاً استان آذربایجان‌شرقی از ارس حقابه دارد اما آیا حقابه بحدی است که ابر پروژه درست کند آیا کسی نباید بیاید و اذهان را روشن کند که مثلا آنها فقط به اندازه حقابه خود می خواهند آب ببرند؟

 

وی ادامه داد: استاندار محترم آذربایجان‌شرقی گفته که این پروژه ابر پروژه ملی است و تا سه سال افتتاح خواهد شد و آب برداشتی بعد از تامین آب کشاورزی، صنعت و شرب برای سه میلیون نفر، آب اضافه را به دشت شبستر و دریاچه ارومیه هدایت خواهیم کرد ایشان می فرماید که این احسان توسط نمایندگان شهرهای منطقه تامین شده است و حالا ما هم از نمایندگان خودمان می‌خواهیم حداقل توضیحات لازم را بیان کنند که آیا این حجم عظیم آب از حقابه مغان است یا یک حقابه جدید است؟ اگرشق دوم است وزرات نیرو با چه مبنایی اجازه آن را داده است؟

 

آیت الله عاملی افزود: مطلب دوم مربوط به منطقه آزاد استان اردبیل است تمام استان ها که اخیرا مجوز منطقه آزاد را دریافت کردند کار خود را شروع کرده اند اما استان اردبیل به خاطر اختلاف نمایندگان محترم محروم مانده است سوال ما این است که قرار است این اختلاف و محرومیت تا چه زمانی ادامه پیدا کند؟ این هفته اینجانب با آقای سعید محمد مسئول محترم مناطق آزاد کشور صحبت کردم و از ایشان دعوت کردم که به منطقه تشریف بیاورند و خود ایشان فصل الخطاب باشند و نمایندگان هم به حکمیت او راضی باشند.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به تهدید اخیر فرمانده ارتش آمریکا نسبت به ایران خاطر نشان کرد: جای تاسف است که در آستانه شروع مذاکرات هسته‌ای و رضایت ایران برای حضور در مذاکره فرمانده ارتش آمریکا تهدید کرده که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ما آماده اقدامات نظامی هستیم دولت آمریکا در آستانه مذاکرات تمرینات نظامی مشترک خود با اسرائیل و کشورهای عربی با اهداف خاص و به تعبیر خودش با نیت مقابله با پهبادهای مهاجم در منطقه را زیادتر کرده است یک مسئول پنتاگون می گوید این تمرینات نظامی در کنار فعالیت‌های دیپلماسی برای آوردن ایران به پای مذاکره برای اشاره خاص به ایران است که اگر در مذاکره همکاری نکند راه های دیگر را استخدام خواهیم کرد!

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این تهدیدات اولا بسیار کودکانه است ثانیاً درباره ایران بسیار خنده دار و مضحک است ثالثاً دروغ بسیار بزرگ است و این را از همه بهتر خود آمریکا می‌داند اقتدار ایران اسلامی فکر هرگونه تعرض را از دشمن سلب کرده است و به مخیله آنها اصلا خطور نمی کند که به ایران حمله کنند رابعاً این تهدیدات نشان می‌دهد که مذاکره ماهیت مذاکره ندارد بلکه غرض از آن تحمیل خواسته‌های آمریکا و اروپا به ایران است ملت ما باید توجه کنند که ایران در خصوص تعامل و مذاکره هیچ کوتاهی ندارد اما آمریکا و اروپا برای ماموریت از طرف اسرائیل در پای مذاکره حاضر می شوند معضل هسته‌ای در عرض یک روز بلکه یک ساعت قابل حل است چون قبول بندهای برجام همه چیز را تمام می‌کند و کاملا دست و پای ایران را می‌بندد ولی آنها حتی به بسته شدن دست و پای ایران رضایت نمی‌دهند و اصرار دارند که چاقو را گلوی ایران بگذارند مشکل مذاکره کاملاً روشن و قابل حل است هر کس از برجام خارج شده برگردد و به همه بندهای آن عمل کند ایران سال‌ها یک طرفه به تعهدات برجامی خود عمل کرد و آنها تماشاگر شدند و ای کاش دولت قبلی ما آن کار را نمی کردبلکه از فردای همان روز که آنها از تعهد خود استنکاف کرده بودند از برجام خارج می‌شد و حالا ما تاوان همان اشتباه را پرداخت می‌کنیم و انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.

 

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه چرخ اقتصاد آمریکا و اروپا حول محور فروش سلاح به عرب ها می چرخد گفت: ملت ما باید به این نکته توجه کنند که چرخ اقتصادی آمریکا و اروپا را فروش سلاح به عرب ها می چرخاند و آن متوقف بر فرض و خلق یک دشمن ترسناک در برابر عرب است تا خزانه آنها را خالی کنند اگر مشکل آمریکا و اروپا با ایران حل شود دیگر عرب ها احتیاجی به سلاح ندارند و این کار را نه اروپا و نه آمریکا انجام نمی‌دهند تا در برابر چین نفس و تنفس برای اقتصاد خود درست کنند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه بالاترین تراث معنوی و عرفانی در زبان فارسی نهفته است افزود: نظیر ادبیات عرفانی که در زبان فارسی وجود دارد در هیچ زبانی وجود ندارد و برای همین شایسته است کل عاشقان معرفت زبان فارسی را یاد بگیرند تا به یک دریای عظیم از شاهکار عرفانی ناب متصل شوند در کانادا کلینیک شعر درمانی با اشعار حافظ و مولوی درست کردنده اند. شعرای ایرانی مثل حافظ، مولوی، سعدی، جامی، نظامی، شبستری، عطار، سنایی،شهریار و… اعجوبه های ادبیات و اعجوبه های عرفان و ثروت های فرهنگی تربیتی بشریت هستند و بلکه امثال سعدی در ابواب مختلف حتی در باب سیاست سنگ تمام گذاشته‌ است سعدی در دو بیت در باب سیاست محشر کرده که حتی حافظ هم آن را ندارد
اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی
بر آورند غلامان او درخت از بیخ
و فرموده:
به پنج بیضه که سلطان ستم روا دارد
زنند لشکریانش هزار مرغ به سیخ

لذتی که در ادبیات عرفانی زبان فارسی وجود دارد در هیچ چیز وجود ندارد ما در هر چیزی به دنیا محتاج باشیم دنیا در ادبیات عرفانی ناب محتاج ماست این بحث را چرا آوردیم؟ چند سال پیش اردوغان در برابر رئیس جمهور ما شعر حافظ را خواندند این هفته نیز وزیر خارجه محترم ترکیه در ایران از آثار سهراب سپهری یاد کردند و گفتند سهراب سپهری شاعر معاصر ایران شعری به نام خانه دوست کجاست دارد؟ می خواهم در این جا بگویم که من همیشه خانه دوست را در تهران دیده ام و اینجا را خانه خود می‌دانم این وزیر بافضیلت با این شعر هم به وظیفه دیپلماتیک خود عمل کرد یعنی رابطه دو کشور را کاملاً تقویت کرد و هم فضیلت خود را نشان داد و احتمالاً سفیر ترکیه در ایران این نکته ناب را به او هدیه کرده است وقتی ما نماینده مجلس را که رای نیاورد سفیر می‌کنیم از او نباید انتظار چنین فضیلتی داشته باشیم.

 

وی در پایان گفت: اصل هدف من از آوردن این بحث این است که وقتی دنیا اینگونه به ادبیات ما اقبال دارد چرا جوانان ما، نسل جدید ما و بلکه بزرگترهای ما آشنایی شایسته با تراث ادبی با عظمت ما که نتیجه نبوغ نوابغ بزرگ بشری است ندارد؟ آیا این برای ما عار نیست؟ چرا نوشته های ما، سخنرانی های ما کتاب‌های ما مشحون از اشعار ناب و شاهکارهای ادبی بزرگان ما نیست؟ اشکال کار کجاست؟ آیا نباید در این خصوص وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم پاسخگو باشند.

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=6944

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید