تغییر سایز-+=

مقدمه ای بر کتاب حجت الاسلام و المسلمین آقای زینالی

شهادت در عین صعود وعلو ،تصعید و ِِاعلاست . شهید نه فقط خود عروج می کند  که دیگران را نیز به  معراج می برد . خون شهید هرکجا بریزد ،مسجدی می شود  که جلوس در آن ، رشک جلوس در بهشت است ،الجلسه فی المسجد خیر من الجلسه فی الجنه ،بلکه خون شهید ،در کالبد  نسل ها  وعصرها  جاری می شود  وکائنات  را در می نوردد وسر انجام در ابدیت ساکن می شود .

شهید زاهدی نیست که از بیم دوزخ وامید فردوس بر سجاده عبادت نشسته باشد از آنانکه یحومون حوم انفسهم ،او ایستاده  قامتی است  که در پی نجات بشریت  وستردن  زنگار  ستم از چهره تاریخ است.تاریخ اسلام، آسمانی روشن از شهیدان  ستاره گون  خود دارد

هشت سال  دفاع ،پایداری  واستقامت  ، نه در برابر بعثیان عراق ،که در برابر اهریمنی ترین قوای  بین المللی ،
برگ زرین  دیگری از دفتر  تاریخ جهاد وشهادت  پیروان محمد (ص) است اما  بیگمان آخرین برگ از این دفتر
نیست ، چه،«شهادت هنر مردان خداست »و تا جهان به فیض وجود موعود،مملو از عدل وداد نشود ،مجال هنرمندی هست. هشت سال ،گذرگاه جهاد ،که دروازه ورود خاصان اولیاء به بهشت است ،گشوده بود وچه نیک بختند «عشایر» که نامشان در سرلوحه این فهرست مشعشع می درخشد سرافرازی  واستقلال  این ملک ،دیر زمانی است که وامدار  سلحشوری «عشایر مغان » است ،هم اکنون نیز ملت سربلند  ایران ،متنعم از خوانی است  که دستان کفایتمند اسماعیل صفوی گسترد وهم او  به مدد قزل باشان – عشایر خطه آذربایجان – ایران عزیز را از ملوک الطوائفی رهاند ومذهب حق جعفری را رسمیت بخشید .حجت این مدعی ،بیان  محقق بی نظیر ،زنده یاد استاد محیط طباطبائی  است که
فرموده اند :«اگر اردبیل نبود ایران نبود »ووجود گرامی فقیه اهل بیت (ع) حضرت آیه الله  العظمی سیستانی
دام ظله العالی نیز باسه بار تکرارهمین  معنی را تصدیق نموده اند. فداکاری  وجانفشانی های عشایر دشت مغان  در هشت سال پرافتخار،مصداق جهاد باموال وانفس ومایه مباهات نسلهای امروز وفردای این خطه دلاور خیز وادامه تاریخ سراسر افتخار گذشته آنهاست.اهتمام به تدوین تاریخ شهداء، از باب «من ورخ مومنا فقد احیاه»، زنده نگهداشتن شهدا و تداوم  حیات شور انگیز آنهاست.آنچه در این مجموعه ارجمند،به قلم شیوا وذوق در خور تحسین وسبک ستودنی وبانگاهی نوبه مقوله شهید وشهادت ،توسط فاضل اندیشمند جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای زینالی  به رشته تحریر در آمده است ،اقدامی فاخر در همین راستاو محصول تلاش خالصانه ایشان در سنگر تبلیغ در منطقه بیله سوار  وجعفر آباد وبرکات همزیستی  معنوی  وروابط صمیمی ،بسان علمای سلف ،با مردم آن  سامان  وثمرات آشنائی با کرائم ومکارم اخلاقی اهالی مکرم آن خطه ،بویژه شهیدان که تراث عظیم القدر  هر جامعه اند، می باشد.

اینجانب  این توفیق عظیم را به جناب ایشان تبریک عرض نموده و اطمینان دارم رشحات قلم شیوا  و بیان رسای ایشان  منشأ خدماتی ماندگار  وخلق آثاری گرانسنگ تر برای ادب وفرهنگ  حماسی اسلام خواهد بود .دعا برای تحقق این مهم را بر خود فرض می دانم.

سید حسن عاملی

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل

نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=9441

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید