تغییر سایز-+=

موافقت اعضای سازمان همکاری شانگهای با عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران وزن سیاسی ایران را بالا برد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن قدردانی از مواضع رییس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: خدا را شاکریم که ریاست محترم جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل یک خطابه در نهایت عقلانیت و، شجاعت و از موضع قدرت ایراد کردند این موجب مباهات و سربلندی ملت ماست و چقدر عالی فرمودند که به نمایندگی از ملت ایران می خواهم پیام عقلانیت عدالت و آزادی را که سه اصل اساسی برای حیات انسان معاصراست به جهان برسانم.

آیت الله عاملی ادامه داد: از طرف دیگر موافقت اعضای سازمان همکاری شانگهای با عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران وزن سیاسی ایران را خیلی بالا برد و لذا آمریکا اعلام کرد که در مذاکره برجام به غیر از خود برجام مطالب دیگری را مطرح نخواهد ساخت و این پیروزی مهمی برای ایران است چون آنها دیگر دنبال موشک‌های ایران و نفوذ منطقه‌ای ایران نیستند یعنی یک ابرقدرت بالاخره در برابر یک خواسته بسیار مهم ایران خاضع شد این روزها التماس آمریکا و اروپا برای سرگیری مذاکرات و تعیین مذاکرات فوق‌العاده است و ایران را در موضع بالا قرار می دهد امیدواریم دولت ما از این موضع اقتدار خوب استفاده کند .

امام جمعه اردبیل با اشاره به خطبه ی هفته پیشین خود نسبت به آذربایجان و بازخوردهایی که این خطبه در آن کشور داشته است تصریح کرد:به محضر اهالی محترم کشور آذربایجان عرض می‌کنم هفته گذشته، ما در خطبه ها، سخن بعضی از نمایندگان شما را نقل کردیم که می‌گویند: ایران را از نقشه جهانی حذف می‌کنیم ایران را تجزیه و به تمام نقاط ایران پرچم ترک را می‌زنیم و این را همزمان با مانور سه کشور در آن طرف مرز ایران باز پخش کردند. حالا شما حکم باشید و کدام حکم بهتر از شما؟ آیا ما مقصریم یا آنها؟ ما دخالت می کنیم یا آنها؟ ما رابطه را بر هم می زنیم یا آنها؟ ما تهدید می کنیم یا آنها؟ به نظر شما ما باید جواب بدهیم یا ساکت بمانیم ؟

وی افزود: اگر این سخن در حق کشور شما گفته می‌شد ساکت می ماندید یا جواب می‌دادید؟ ما جواب دادیم که زور شما به ما نمی‌رسد ایران مثل شیر است . آیا این حرف اهانت است؟ آیا دخالت است؟ آیا تهدید است؟ آنها جواب دادند ما دم این شیر را قطع می کنیم! آیا این جواب برازنده یک شخصیت و یک نماینده است؟

آیت الله عاملی ضمن خطاب قرار دادن برخی از نمایندگان جمهوری آذربایجان که علیه ایران موضع گرفته بودند اظهار داشت: ما با مانور ، با موضوع تریلی های ایران ، با دولت آذربایجان و با ملت آذربایجان کار نداریم مخاطب ما فقط این چند نماینده هستند ما از آنها جواب می‌خواهیم. چه ایرادی دارد ما با آنها در یک گفتگوی صمیمی حاضر بشویم چه در ایران و چه در آذربایجان و آنها به ما توضیح بدهند که از ایران چه بدی دیدند که می‌خواهند این کشور را از نقشه جهان حذف کنند؟ از ما چه بدی دیدند که می‌خواهند مملکت ما را به تعبیر خودشان تا سه سال دیگر تجزیه و به کل ایران پرچم ترک را نصب کنند من خیلی می خواهم بدانم ملت من، دولت و کشور من چه گناهی کرده که باید از صحنه روزگار محو شود ؟

نماینده ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آیا اگر ما به شما بگویم می خواهیم بیاییم به کل مملکت شما پرچم بیگانه را بزنیم خوشتان می آید ؟ من از اظهارنظر کننده ها یک جواب منطقی نگرفتم تماما ناسزا بود.ملتچی ها عمدا ماجرا را به ما بین دو دولت بردند در حالیکه ایران و آذربایجان مشکلی ندارند و هیچ وقت نخواهند داشت . مشکل این چند نماینده است که هر از چندگاهی بلندگوی غیر ملت آذربایجان می شوند . حرف ما تهدید نبود و اگر تهدید بود، تهدید کشور آذربایجان نبود ، تهدید این چند نماینده بود که می خواهند کشور ما را از صحنه روزگار محو بکنند . بزرگترین سوءتفاهم از خطبه ما همین جاست. ما با دیپلمات های خاطی کار داریم. ملتچی ها آن را به نام دولت آذربایجان زدند. می گویند چرا این مطالب را باز پخش کردید؟ می گوییم ما باز پخش نکردیم .آنها در آستانه مانور که ذوق زده شده بودند و می گفتند پاکستان تا کوچه های تهران خواهد آمد باز پخش کردند.

آیت الله عاملی افزود: می‌گویند چرا سپاه در جداره مرزی مانور اجراء کرد؟ کاملا طبیعی است اسرائیل دشمن خونی ماست برای توطئه علیه ایران به آذربایجان آمده است. شما در برابر دشمن خودتان مانور می دهید، سپاه نیزدر برابر دشمن خود مانور اجراء میکند و به اسرائیل پیام می‌دهد که دست از پا خطا نکن . از طرف دیگر در اثناء مانور سه کشور همه جا را پر می کنید که ایران را از نقشه حذف می کنیم طبعا این طرف هم آمادگی خود را اعلام می کند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر صلح و دوستی میان دو ملت خاطر نشان کرد: ما باید از شاخه زیتون صحبت کنیم نه اینکه بگوییم ایران را از خریطه حذف می‌کنیم. ما باید از شاخه زیتون صحبت کنیم نه اینکه بگوییم ایران را تا سه سال تجزیه می کنیم و در همه جا پرچم ترک را می زنیم. ما باید از شاخه زیتون صحبت کنیم نه اینکه موجودیت یک کشور را که بیشترین خدمت را به آذربایجان کرده تهدید کنیم. کسی هم اگر از سر غیرت به کشور خودش حرفی ‌زند، داد بزنیم که ایها الناس بیایید ایران آذربایجان را تهدید و تحقیر کرد. عجیب است تهدید را آن نماینده‌ها کرده‌اند ما هم گفتیم شما زور تجزیه ایران را ندارید. می گویند ایران ما را تهدید کرد طبیعی است هر کشور را تهدید کردند باید قدرت خود را نشان دهد و لذا سپاه ما در حد بسیار کوچک قدرت خود را در مرز نشان داد. آیا سپاه در برابر تهدید خاموش باشد؟ سپاه ما بی جهت در جایی مانور اجراء نمی‌کند ما باید از شاخه زیتون صحبت کنیم نه اینکه ۸۰ میلیون جمعیت را به شدت تهدید و ناراحت کنیم

آیت الله عاملی ضمن یاد آوری ناراحنی مردم کشور ایران از اظهار نظرهای برخی از نمایندگان جمهوری آذربایجان تصریح کرد: ملت به ما می‌گویند مگر کسی در این کشور نیست که به این تهدیدات خجالت‌آور جواب دهد ؟ می گویند مگر ما ملت ایران این قدر ذلیل شدیم که بی مهابا بگویند شما را از نقشه دنیا حذف خواهیم کرد؟ ملت ما به شدت از این بابت ناراحت هستند. ما باید از شاخه زیتون صحبت کنیم و با هم متحد باشیم. ما دشمن مشترک داریم ایران ذخیره روز مبادای آذربایجان است. نه اینکه با گفتن این سخن که ایران باید از نقشه دنیا حذف شود دو کشور را به طرف اختلاف سوق دهیم و دشمنی مثل اسرائیل را شاد کنیم

امام جمعه اردبیل گفت: من به فعالان سیاسی آن جا می‌گویم بگذارید ما از کشور شما حمایت کنیم حمایت ما را خراب نکنید. کاری نکنید که حمایت‌های ما زیر سوال برود. مردم ما به ما می‌گویند در جنگ اول و دوم قره باغ ، آن همه حمایت کردید حتی رهبر انقلاب خودش وارد عرصه شد حالا به جای تشکر می گویند: ایران باید از نقشه جهانی محو شود. من در حساس ترین زمان جنگ اطلاعیه دادم و حتی قبل از وزارت خارجه ایران از حقانیت آذربایجان دفاع کردم حالا در ایران به من می گویند خوب مزدی به تو دادند‌.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه هیچ گونه تجهیزات جنگی از طرف ایران به ارمنستان ارسال نشده است گفت: تمام کسانی که مرا تنقید کردند بدون استثناء می‌گفتند شما به ارمنستان کمک می‌کنید این سخن باید در یک نقطه تمام شود سخن رئیس جمهور محترم آذربایجان و حضرت شیخ فصل الخطاب است.ریاست محترم جمهور آذربایجان اعلام کرد هیچ سلاحی از ایران به ار منستان نرفته است اگر کسی از او تبعیت نکند معلوم می شود که حرف کشور دیگری را به زبان می آورد من به عنوان عالم و فقیه دین می‌گویم هیچ تجهیز جنگی از ایران به ارمنستان نرفته چون فقه اسلامی در حال جنگ چنین اجازه ای را نمی‌دهد و چنین کاری گناه کبیره است . چون ارمنستان دارالحرب است و آذربایجان دارالاسلام. در چنین صورتی اگر فقیهی اجازه فروش سلاح دهد از عدالت ساقط است و او دیگر فقیه نیست اما مصیبت این است که اگر ۱۲۴۰۰۰ پیامبر به آذربایجان بیایند و بگویند ایران به ارمنستان سلاح نداده است،باز عده ای در آن کشور حتماً خلاف آن را خواهند گفت چون آنها مأموریت دارند که جایگاه ایران و رابطه ایران و آذربایجان را خراب کنند ما هم از آنها انتظار نداریم چون ملت آذربایجان آنها را بهتر از ما می شناسند .

وی افزود: اگر به بیانات جناب پرزیدنت الهام علی اف عمل شود ما هیچ مشکلی نداریم، ایشان اظهار داشتند مرز ایران و آذربایجان مرز دوستی است یعنی از اول تشکیل شدن کشور جمهوری آذربایجان این مرز، مرز دوستی بوده است. آیا انسان می آید دوست خود را از صفحه نقشه جهانی محو می کند؟ اگر به فرمایش شیخ الاسلام پاشازاده عمل شود ما هیچ مشکلی نداریم. ایشان اظهار داشتند فتوای آقای خامنه‌ای اصلی‌ترین عامل پیروزی ما در جنگ بود کسی که اصلی‌ترین کمک را به پیروزی شما کرده آیا جزایش این است که کشور او را از صفحه نقشه جهانی حذف کنید؟

آیت الله عاملی در خاتمه افزود: در این هفته در تمام نقدهایی که علیه اینجانب در آذربایجان صورت گرفت آنها اینجانب را آنتی آذربایجان نامیدند! اما کسی نپرسید، او که در جنگ آپریل و در جنگ ۴۴ روزه می خواست در جنگ قره باغ شهید شود ما چه کار کردیم که او لب به انتقاد گشوده است؟ رهبر ما قره‌باغ را خاک اسلام دانسته و با این سخن، جنگ قره باغ قدسیت پیدا کرد و این بزرگترین خدمت به دولت و ملت آذربایجان بود و من الان نیز برای حضور در این جنگ مقدس آماده ام. اما اهانت به کشور ، ملت، و تاریخ من حساب جدایی دارد و هیچ کس نباید به این خط قرمز نزدیک شود.

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=6852

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید