تغییر سایز-+=

کمپین عید نوروز را ساده برگزار کنیم ترویج یابد

آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل با اشاره به این که کمپین عید نوروز را ساده برگزار کنیم باید ترویج یابد گفت: در این زمینه باید همگان اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: از اهالی استان اردبیل ، صدا و سیما،خبرنگاران حوزه خبر و مجازی و کانال‌های خبری، اساتید دانشگاه و حوزه می‌خواهم که در راستای ترویج کمپین نورز را ساده برگزار کنیم تلاش کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه در مناسبت‌های مختلف به ویژه نوروز شاهد تجملات زیادی هستیم و انتظار می‌رود ابن تجملات و تشریفات کمتر شود و مراسمات ساده برگزار شود.

امام جمعه اردبیل افزود: متاسفانه در ایام عید نوروز بسیاری از خانواده‌ها تشریفات و تجملات آن چنانی دارد که این امر هزینه‌های زیادی به دنبال دارد و مشکلات اقتصادی قشر ضعیف جامعه را تشدید می‌کند.

وی گفت: بی‌شک می‌توان با سفره ساده مراسمات ساده نوروز را در کنار خانواده جشن گرفت در حالی که عده‌ای هزینه‌های آنچنانی می‌کنند که نیاز نیست به این شکل باشد.

آیت الله عاملی تصریح کرد: از صدا و سیما ، خبرنگاران، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی دعوت می‌شود تا نسبت به برگزاری نورزی ساده بدون تجملات کوشا باشند و در راستای ترویج این فرهنگ تلاش کنند تا شاهد کاهش هزینه‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: دشمنان و  استکبار جهانی سرمایه‌گذاری کلانی برای ناامیدی مردم انجام داده‌اند و باید مردم در این زمینه کوشا باشند تا نقشه‌های دشمنان خنثی شود.

آیت الله عاملی با اشاره به جنگ‌های روانی دشمنان علیه ملت ایران گفت: دشمنان با حساب و کتاب در این حوزه برنامه‌ریزی کرده و از طریق کانالها و شبکه‌ها درصدد تضعیف اعتقادات مردم هستند.

وی بیان کرد: دشمنان اعتقادات و ارزش‌های ملت ایران را نشانه گرفته‌اند و باید همگان به ویژه مسئولان فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا نقشه‌های دشمنان خنثی شود.

امام جمعه اردبیل افزود: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی داشته و نگهداری از این رسالت‌ها امری لازم و خطیر است و باید همگان اهتمام جدی داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به این که با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستیم دشمن می‌خواهد از این فرصت استفاده کند که باید مسئولان کشور راهکاری اساسی برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم انجام دهند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به این که در جامعه شاهد برخی مراسمات تجمل‌گرا و باتشریفات هستیم گفت: انتظار می‌رود این مراسمات جای خود را به مراسمات سنتی و بومی بدهند.

آیت الله عاملی بیان کرد: انتظار داریم در عید نورز سفره‌های سنتی جایگزین سفره‌های شیک و تجمل‌گرا باشند که در این زمینه مسئولان رسالتی خطیر و حساس دارند.

امام جمعه اردبیل افزود: در حال حاضر مشکلات اقتصادی زیاد است و هزینه‌های زیاد مراسمات این مشکلات را چندین برابر کرده و بسیاری از اقشار جامعه توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند.

آیت الله عاملی بیان کرد‌: باید با برنامه‌ریزی اساسی فرهنگ سفره‌آرایی بدون تجمل را نهادینه کنیم که این امر نیاز اساسی است و باید همگان به این امر توجه کنند.

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=10556

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید