تغییر سایز-+=

“إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ” شعار محرم امسال می باشد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، مراسم بیستمین آئین استقبال از ماه محرم در مسجد اعظم اردبیل با حضور و سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی برگزار گردید.

آیت الله عاملی در مراسم بیستمین آئین استقبال از ماه محرم در مسجد اعظم اردبیل اظهار داشت:[محرم] هر سال یک شعاری داریم که روی آن متمرکز می شویم یک شایسته فرهنگی و تربیتی است.امسال نیز در جهت لبیک گفتن به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شعار ما این است که به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) خطاب می کنیم “إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ” این جمله ای است که پیامبر(ص) ما آن را تکرار کرده است. بر روی این شعار با عظمت تلاش خواهیم کرد، از خطاطان عزیز می خواهم به صورت شایسته و هنری این جمله را بنویسند، ان شاءالله تجلیلی از خطاطان عزیز خواهیم داشت.

وی افزود: هیات های عزاداری و مجالس عزا نباید تبدیل به مراکز انتخاباتی و تبلیغ نامزدهای احتمالی بشود این افراد احتمالاً سفره های احسان نیز باز خواهند کرد این گونه اقدامات اهانت به شعور و حریت ملت ما است‌. به همین جهت از عزاداران عزیز می خواهم از شرکت در این گونه سفره ها به جد اجتناب کنند و از مداحان می خواهم خلوص منبر را با تمجید از کاندیداها ضایع نکنند.

همچنین نماینده ولی فقیه از تمام آذری های جهان خواست با شرکت پر شور در عزاداری محرم به دنیا اعلام کنند که آنها هویتی جز هویت حسینی و عاشورایی ندارند؛ رسول خدا (ص) فرمود من و فرزندانم پدر این امت هستیم عنصر اصلی هویتی یک شخص پدر اوست و لذا اول ممیزی که در شناسنامه ذکر می شود نام‌پدر است پسر گر ندارد نشان پدر / تو بیگانه خوانش نخوانش پسر به همین جهت خداوند در قرآن حضرت ابراهیم را با عنوان پدر معرفی کرده و رسول خدا(ص) در همان راستا فرموده که من و علی(ع) پدر این امت هستیم ما آذری ها در محرم با عزاداری خود اعلام خواهیم کرد پدری جز رسول خدا و فرزندان او و مولایی و صاحبی جز آنها نداریم در برابر این پدر و مولی و صاحب نه عاق خواهیم شد نه “عبد آبق” و هیچ وقت از “رعایت” آنها خارج نخواهیم شد. از این رو تمام آداب ،رسوم،تفکرات، باورها و در یک کلمه مدنیت خود را با تفکر اهل بیت مخصوصا سید الشهداء تنظیم خواهیم کرد.

 

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=13502

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید