تغییر سایز-+=

بیانیه آیت الله عاملی در پی حوادث اخیر آستارا-اردبیل

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، آیت الله سید حسن عاملی در پی حوادث اخیر آستارا-اردبیل بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

” وَإِمَّا يَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ ۖ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ “

اهالی مکرم و معزز اردبیل و آستارا! دشمنان قسم خورده کشور ما در تمام ادوار مخصوصاً در موسم انتخابات در صدد ایجاد ظرفیت برای بهم ریختن انسجام ملی و رسیدن به منویات شوم خود هستند. آنها اخیراً در یک اقدام خطرناک و ساختگی تصمیم گرفتند اهالی دو شهر حسینی اردبیل و آستارا را که قرن ها با حرمت و احترام با همدیگر زندگی کرده اند در مقابل هم قرار داده و بحران های غیر قابل مهار درست کنند ‌.

اینجانب خود از نزدیک و سالهای متمادی شاهد حسن سلوک اهالی معظم آستارا با اهالی اردبیل بوده ام، نشان به این نشان که سال هاست در روزهای تعطیلی هزاران خودروی اردبیلی وارد منطقه آستارا و گیلان می شوند و هیچ اتفاقی نمی افتد و بلکه باحسن وجه مورد احترام قرارمی گیرند. آیا از خود سوال نکرده اید که چرا این اتفاق خاص فقط در خصوص خودروی خاص و افراد خاص صورت گرفته است.؟

اگر اهالی آستارا عناد با اهالی اردبیل دارند چرا سالهای متمادی چنین اتفاقی نیفتاده است؟ دشمن که مایوس از ایجاد هرگونه تنش و نا امنی در کشور ماست، چشم امید به اختلاف دوخته است و در صدد سرباز گیری است آگاه باشید و در دام بحران آفرینان متصل به خارج قرار نگیرید و به نداهای شیطانی آنها که ندای اختلاف، آبرو ریزی و انتقام موهوم است توجه نکنید.

اهالی دو شهر قرار است سالهای متمادی با هم تعامل نزدیک داشته باشند در چنین حالتی حتی ایجاد نطفه اختلاف گناه نابخشودنی است، سهم عمده تجارت آستارا با اردبیل ماست و ایجاد اختلاف سهم مهلک به اقتصاد اردبیل است .

اینجانب از ماهیت اولین دعوای قومی در این حادثه اطلاع کامل دارم این دعوا، دعوای دو شخص بر سر پرداخت دیون قطعی است و ربطی به اهالی آستارا و اردبیل ندارد اگر ما متاثر از دروغ، کذب، گزارشات غلط شویم و ابزار کانالهای هوایی و شبکه های اجتماعی دشمن گردیم قطعاً بارها و بارها ضرر خواهیم کرد و بلکه به ضرر مستمر غیر قابل جبران خواهیم افتاد.

اینجانب با قطع و یقین اعلام می کنم‌ که ورود به درگیری و ایجاد خسارت به اموال مردم شرعاً و عقلاً جزو گناهان کبیره و از محرمات مهلکه و موبقه و غیر قابل جبران است و شرکت کننده در درگیری شرعاً و قانوناً مسئول تمام تبعات ناگوار آن خواهد بود.

از اهالی محترم آستارا نیز می خواهم طبق معمول به برخورد توام با کرامت و تکریم با اهالی اردبیل ادامه دهند و تحت تاثیر تحریکات و استفزازات قرار نگیرند و به ندای شیطانی که دعوت به جنگ، دعوا و اختلاف می کند گوش ندهند . ایجاد اختلاف قطعاً از شیطان است “وَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ” و دعوا کار اهل جهنم” إِنَّ ذَٰلِكَ لَحَقٌّ تَخَاصُمُ أَهْلِ النَّارِ ” .

از مسئولین دو استان نیز می خواهم به هیچ وجه به این معرکه نفسانی و دعوای جاهلی وارد نشوند و کار را به نیروهای امنیتی و قضایی واگذار کنند .از نیروهای امنیتی و قضایی دو استان نیز می خواهم با قاطعیت تمام‌ از توسعه دایره اختلاف جلوگیری کنند و در حق مجرمین هیچ گونه مماشاتی را روا ندارند .رسول خدا در دعوای دو قبیله در مدینه که دعوای قومی بود فرمودند: “ابدعوی الجاهلیه و انا بین اظهرکم ” ؟یعنی با وجود من وارد ادعاها و دعواهای جاهلی شده اید.؟ آیا با وجود من دعوای قومی و جاهلی راه می اندازید؟ و من عرض می‌کنم یا رسول الله شما حی و میت ندارید و همیشه ناظر و شاهد به احوال ما هستید خداوند شما را شهید این امت قرار داده و شما بر اساس مشاهدات خود، فردا قیامت بر له و علیه مسلمان ها شهادت خواهید داد ما به ندای تو لبیک می گوییم و با تو پیمان می بندیم که از هر گونه دعوای جاهلی اظهار بیزاری نماییم .

به دشمنان مکار و غدار نیز که به بوی کباب آمده اند می گویم باز هم کور خواندید ما مسلمان ها امت واحده و بلکه خانواده واحد جهانی تشکیل می دهیم اردبیل و آستارا یک خانواده است و اخوت اهالی آستارا و اردبیل و بلکه اخوت تمام مسلمان ها را خود خداوند در قرآن امضاء کرده و ما این را با هیچ چیز عوض نمی کنیم این شما هستید که خاب ظنکم و طاش سهمکم!!!

و السلام علی من اتبع الهدی

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=4267

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید