تغییر سایز-+=

ترافیک اردبیل مقبول نیست

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در آئین تقدیم لایحه بودجه ۳۲۰۰۰ میلیارد ریالی سال ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل و سازمان های وابسته به شورای اسلامی شهر اردبیل که در محل آمفی تئاتر پارک بانوان برگزار گردید با تاکید بر لزوم وجود فرهنگ قدردانی از اقدامات شایسته، ضمن تجلیل از عملکرد شهرداری اظهار داشت: توجه به نعمت هایی که به دست می آوریم بسیار مهم است نباید تنها نیمه خالی لیوان را ببینیم، جمهوری اسلامی با چنگ و دندان و هم زمان با محاصره ها، انواع تحریم ها، تحمیل جنگ و…کارهای زیادی انجام داده و جایگاه کشور را ارتقا بخشیده است حال در مقام‌ قضاوت نباید با چند مورد ضعف، تمام تلاش ها را زیر سوال برد.

وی خاطر نشان کرد: بودجه ای که نوشته شده اولاً نشان می دهد در آن سرعت، دقت، علمیت، آینده نگری، افزایش معتد به و همچنین تامین مالی با منابع محدود وجود دارد. شهر ما، غرور، عزت و مایه سر افرازی ما است هر کس در هر شهری زندگی می کند، می خواهد که شهر او از تحولات دنیا از جهت معماری، شهرسازی و جذابیت عقب نباشد طبعاً این مقصد متوقف بر تامین منابع مالی خاص است ما سال هاست که آرزو می کنیم ای کاش نمایندگانی انتخاب شوند که با قدرت دفاع کنند تا ارزش افزوده به صورت ملی تقسیم شود نه به صورت استانی‌! چون‌توسعه با منابع ملی بوده نه منابع استانی؛ تقسیم آن به صورت استانی ظلم بزرگی در حق استان های محروم است بنابراین بایستی در اسرع وقت جلوی این ظلم گرفته شود‌ و اگر هر کدام از نامزدهای مجلس چنین شعاری داشته باشند برای شعار آنها حساب باز کنید البته به شرطی که فردای پیروزی بتوانند به وعده خود عمل کنند چون که استان های بزرگ قاعدتاً نخواهند گذاشت.

وی افزود: در این بودجه یک موضوع بسیار ارزشمند است و آن هم مساله عدالت می باشد من جداً لذت بردم وقتی دیدم برای تمام مناطق به صورت مساوی بودجه گذاشته شده است و باید هم این گونه باشد و حتی یک ذره نباید تبعیض دیده شود.

آیت الله عاملی گفت: سلامت و پاک دستی مجموعه شهرداری برای ما و برای جایگاه شهرداری بسیار مهم است نهایت سلامت باید در این مجموعه وجود داشته باشد تا وثوق ملت به آن، که سرمایه بزرگ‌ اجتماعی است زیاد گردد. هم چنین کارها بایستی با سهولت پیش برود و وقت مردم ضایع نشود و همچنین شهرداری باید صلابت و هیبتی داشته باشد که کسی جرات نکند خلاف کند یعنی نباید تصور کسی و پیمانکاری این باشد که می توان خلاف کرد سپس در یک کمیسیون یا دادگاه و یا توسل به واسطه ای آن خلاف را حل کرد یکی از گرفتاری های ما در دفتر همین افراد هستند در این زمینه باید پیشگیری های خاصی صورت پذیرد.

وی گفت: بنده شخصاً به معماری سنتی شهر حساس هستم این مساله هویت شهر ما است ما باید به نحوی تاریخ و گذشته با عظمت خود را در بناها و مبلمان شهری نشان دهیم؛ ما صاحب تاریخ بسیار بزرگی هستیم من واقعاً لذت بردم وقتی دیدم در المانی که در میدان وحدت در حال ساخت است کلمه الله الله که شعار صفویه و قزل باش هاست حک شده است این بسیار زیبا و ارزشمند است چون الله الله شعار تاریخی این شهر است و ما از آن و از مهر صفویه در ساخت مصلی استفاده کرده‌ ایم آثاری از مفاخر تاریخی از اولیات صفویه و از جنگ چالدران باید در شهر دیده شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اینکه آقای شهردار فرمود باغ بزرگ میدان بسیج تملک شده و به زودی افتتاح می شود بشارت بزرگی بود و بشارت دیگر اینکه مقرر گردیده مشکل پادگان حل شود این جانب در خصوص پادگان با جناب سردار شیرازی ملاقات کردم ایشان به بنده اعلام کردند آماده هستند با همکاری استان موضوع پادگان را حل نمایند.

وی گفت: بعضی از ورودی های شهر اردبیل شایسته مدیریت شهری نیست یکی از آنها ورودی شهر از طرف شمال استان است چندین بار عزیزان قول داده اند که حدفاصل بین امام زاده سید صدر الدین تا میدان وحدت را که منظر نامناسبی دارد طراحی و با دادن امتیاز به مالکین به صورت آرمانی درست کنند اما… ما انتظار داریم که عزیزان اقدامات شایسته ای در این باب انجام دهند. ترافیک اردبیل مقبول نیست ریشه و مشکل ترافیک شهر باید حل شود وقت سرمایه بزرگی است همه به وقت نگاه می کنند ولی وقت به هیچ کس نگاه نمی کند درست است که برخی از مشکلات ترافیک ریشه در خارج از استان دارد و دست مدیران شهری نیست اما باز هم با درایت می شود در این باب اقداماتی انجام داد تا وقت مردم ضایع نگردد‌.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در موضوع فضای سبز و بالا بردن سرانه فضای سبز شهرداری سالانه کارهای خوبی انجام می دهد اما در کنار جاده ها مشکل جدی مدیریتی داریم این جانب در سال های متعدد در روز درخت کاری در نقاط مختلف طی مراسم مهمی درخت کاشته ام مدیران مرا به آن مراسم دعوت کرده اند اما الان از آن درخت ها هیچ خبری نیست! گاهی می گویند می خواهيم امسال مثلاً یک صد هزار درخت بکاریم اما کامل نمی شود در موضوع فضای سبز مصراً از آقای استاندار می خواهم که سرانه فضای سبز را بالا و بالا ببرد و باید خیلی بیشتر باشد.

آیت الله عاملی گفت: به شهدای انقلاب اسلامی عرض ادب می کنیم انقلاب اسلامی حرکتی با عظمت و بی نظیر با شعارهای جهانی در برابر قدرت اهریمنی مسلط بر دنیاست هیچ دولت و ملتی این جرات را ندارد که در برابر این قدرت تماماً شر و اهریمنی و استکباری مقاومت کند آنها قرن ها چهره بسیار کریه خود را پشت پرده دموکراسی آزادی و حقوق بشر پنهان کرده بودند. اما با حادثه غزه پرده ها کنار رفت و بسیاری از واقعیات بسیار تلخ آشکار شد چهره کریه، خشن، ماهیت اصلی و خبث سریره اروپا و آمریکا در ماجرای غزه خود را نشان داد و ثابت کرد که به هیچ حرمتی احترام قائل نیستند و هر گاه فرصتی بدست بیاورند به خاطر منافع خودشان جان، خون و حیثیت انسان ها را کاملاً بر باد می دهند جان انسان ها حتی کودکان و زنان هیچ بهایی برای آنها ندارد. افتخار می‌کنیم از اینکه توانسته ایم خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم و استقلال سیاسی و حاکمیت ملی داشته باشیم در دهه مبارک فجر با شهدا پیمان می بندیم که با اقتدار از این تراث با عظمت دفاع کنیم و آن را به محضر حضرت ولی عصر(عج) تقدیم نماییم.

وی در پایان گفت: در برف سنگین اخیر اقدامات شایسته ای صورت گرفت کارکنان‌ شهرداری کوچه به کوچه تلاش کردند از این عزیزان قلباً تشکر می کنم از شهردار عزیز می خواهم بیش از این با مردم مرتبط باشد جلسات برگزار کند و نظر و پیشنهادات آنها را بشنود .

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=17058

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید