تغییر سایز-+=

دانش آموزان بسیجی در فعالیت‌های علمی قوی تر و شایسته تر عمل کنند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان با تاکید بر اینکه وظیفه ما این است که دانش آموزان را آرمانی تربیت کنیم اظهار داشت: آرزوی والدین این است که فرزندان آنها رشد عقلانی و پیشرفت علمی داشته باشند کشور و ملت از جهت اخلاقی اعتقادی ، تربیتی و بصیرتی مدیون فرزندان آنها باشند این موضوع در روزگار ما امری ساده نیست اهل تحقیق می گویند دو هنر در میان هنرها بسیار سخت است هنر مملکت داری و هنر تربیت. کسانی که متولی تربیت هستند باید خصوصیات زمان را کاملاً درک کنند امیر(ع)فرمود فرزندانتان را بر اساس زمان خودشان تربیت کنید.

وی افزود: متولیان تربیت باید کاملاً اشراف داشته باشند که خطرات و آسیب ها از کدام سمت متوجه است و نسبت به متربی باید مثل یک مرز دار عمل کنند و بدانند که دشمن از کجا وارد می شود در روایت است که مربیان و معلمان به مثابه مرز دار هستند اما در مرزی که ابلیس و عفاریت ابلیس از آنجا وارد می شوند آنها عفت، حیا،طهارت، درستی و پاکی را تاراج و غارت می کنند در روزگار ما وظیفه همه خصوصاً خانواده ها خیلی سنگین است نهاد خانواده سلول جامعه است یعنی فساد آن مساوی با فساد جامعه است خانه یک خوابگاه نیست رستورانی برای خوردن و خوابیدن نیست مسکن صرف نیست خانه باید مدرسه باشد پدر و مادر اگر تا ۱۸ سالگی به درستی تربیت را انجام ندهند فرزندان آنها بعد از ۱۸ سالگی مطابق هویتی که یافته اند عمل خواهند کرد و مانند زمین بایری خواهند بود که هرکس هر بذری در آن بکارد مالک آن خواهد شد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه برای مقاطع آینده کشور نیازمندیم که به فرزندانمان مهارت‌های مختلف اجتماعی را آموزش دهیم به ارائه یک پیشنهاد پرداخت و تصریح کرد: به علت عدم شناخت کافی نسل جدید از اوضاع تاریک گذشته نیاز است که افرادی از نسل اول انقلاب در میان نوجوانان و دانش آموزان حاضر شوند و در برابر نسل جدید به این سوال پاسخ دهند که شما چرا انقلاب کردید؟ آنها باید چرایی انقلاب را شرح داده و به سوالات آنها پاسخ دهند و این یک حلقه وصل بین دو نسل خواهد بود نسل جدید نمی‌داند ما چرا انقلاب کردیم نسل جدید باید فلسفه انقلاب را درک کند آن هم از زبان کسانی که گذشته را درک کرده اند.

وی ادامه داد:نسل اول انقلاب می دید که کشور به کدام سمت می‌رود هر چند وقت یک بار به شاه دستور تجزیه نقاط مختلف کشور را می‌دادند وقتی می دیدیم اشرف سفارت ، وکالت و وزارت را می فروشد باید انقلاب می کردیم وقتی حاکمیت ملی نبود تا ملت تصمیم بگیرد و سفیر آمریکا تصمیم می‌گرفت باید انقلاب می کردیم سرعت تحولات و پیشرفت های علمی دنیا به انفجار علمی رسیده بود ولی ما در کارخانه ارج یک پیچ نتوانستیم تولید کنیم و ۸۰۰ نفر بیکار شدند پس ما باید انقلاب می کردیم وقتی وزیر شاه به مصدق اعتراض می کند که چرا نفت را ملی می کنی در حالی که ما نمی توانیم آفتابه درست کنیم پس ما باید انقلاب می کردیم و الا به کشور خیانت کرده بودیم وقتی می دیدیم سیستم پزشکی ما با پزشکان هندی و بنگلادشی اداره می شود ما باید انقلاب می کردیم… با این اوضاع نمی‌توانستیم تماشا کنیم و باید انقلاب می کردیم.

وی تاکید کرد: بیان دستاوردهای انقلاب قطعا باعث افزایش بصیرت شده و اعتقادات دانش آموزان مان را محکم می کند ای کاش دانش آموزان را به پایتخت انرژی ایران یعنی عسلویه ببرند تا ملاحظه کنند ایرانی که در گذشته در صنعت نفت و گاز کاملاً محتاج به خارج بود چگونه در محدوده 200 کیلومتری تماماً پتروشیمی و پالایشگاه احداث کرده و مهم این که همه این ها بعد از تحریم توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ملاقات با دانش آموزان جهت استفاده از ادبیات کودکانه با اشاره به اینکه امروز دشمنان دایه مهربان تر از مادر شده اند و در قالب دوست وارد می شوند به یک تشبیه جالب مناسب با سطح ادبیات دانش آموزان پرداخت و گفت: قصه هایی که در قدیم مطرح می شد مضامین و پیام های جالبی داشت در قصه شنگول و منگول شنیده اید که حیله گرگ در اول با شکست مواجه شد چون رنگ دست او با رنگ مادر شنگول و منگول متفاوت بود اما گرگ توانست با آراستن دست خود به رنگ دست مادر آنها را فریب دهد دشمن امروز ما نیز رنگ مادری به دستانش زده و وارد میدان شده است حال آن که زیر آن دست رنگ شده دست چدنی و دست گرگ پنهان شده است.

وی گفت: جان بولتون گفته است” اگر ایران موشک ها را کنار بگذارد همه چیز را حل می‌کنیم ” هیچ تردید نداشته باشید اگر امروز موشک‌ها را امروز کنار بگذاریم فردا ایران را بمباران می کنند کشورهای اطراف ما را تبدیل به انبار اسلحه کرده اند و انواع سلاح و مهمات در کشورهای اطراف ما ذخیره شده است و همه مترصد ضعف اقتدار ایران هستند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه آینده روشن کشور در گروه بنیه علمی، تربیتی و بصیرتی دانش آموزان است ی یک توصیه به مسئولین بسیج دانش آموزی گفت: دانش آموزان بسیجی باید در فعالیت‌های علمی قوی تر و شایسته تر عمل کنند و این عملکرد نیز بایستی بروز داده شود تا از هویت جمعی استفاده شود در بسیج دانش آموزان نخبه های زیادی وجود دارد که باید معرفی شوند تا خانواده ها با محیط های تربیت علمی بسیج آشنایی پیدا کنند.

وی با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با ورود به فقه اللغه استکبار گفت: استکبار این است که انسان می داند یک چیز بد است اما باز هم آن را انجام می‌دهد و زیر بار حق نمی رود شیطان می دانست آدم حق است اما سجده نکرد “وَ اسْتَکْبَرَ وَ کانَ مِنَ الْکافِرينَ” مگر آمریکا نمی‌دانست نباید هواپیمای مسافربری را می زد؟ مگر نمی‌دانست نباید در سوریه ۴۰۰ هزار نفر را می کشت ؟ مگر نمی داند نباید کشورها را به جان هم بیاندازد و نباید با تحریم کودکان را بکشد؟ می داند ولی باز هم انجام می دهد!!! استکبار جهانی یعنی می داند فعلی جنایت است اما به خاطر اهداف شوم آنها را انجام می دهد.

وی در خاتمه گفت: بعد از بعثت حضرت ختمی مرتبت ابلیس شیاطین کوچک را جمع کرد و گفت کار ما سخت شد در روزگار ما نیز آمریکا که حضرت امام او را شیطان بزرگ نامید شیطان های کوچک را دور خود جمع کرده و تماماً علیه ملت ما کشور ما هم پیمان شده اند آنها حق مسلم و مشروع ملت ها را ضایع می کنند و عملاً می گویند باید ملت‌ها از حاکمیت ملی خداحافظی کنند اما ما نه با حاکمیت ملی خداحافظی خواهیم کرد و نه سرمان را جلو خواهیم آورد تا بگوییم سرمان را بزن! کربلا برای ما آموخت که زور را قبول نکنیم و تمام اینها متوقف بر این است که هر کس در هر مسئولیتی قرار گرفته تلاش مضاعف و تبرعی انجام دهد و به تلاش وظیفی اکتفا نکند .

 

گزارش تصویری این دیدار:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=7689

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید