تغییر سایز-+=

سریع‌ترین لبیک به شعار سال جدید توسط استان اردبیل گفته شد

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به بازدید ائمه جمعه استان از پروژه راه‌آهن استان اردبیل که این هفته صورت گرفت، اظهار داشت: این هفته ائمه جمعه استان تصمیم گرفتند که با پیشرفت‌های پروژه راه آهن استان از نزدیک آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: این بازدید از ایستگاه مرکزی قطار در نزدیکی اردبیل در منطقه آقا باقر شروع شد در این نقطه ساختمان بسیار مجلل و شایسته در حال ساخت است سپس بازدید تا حاشیه قزل اوزن ادامه یافت.

وی گفت: تمام کارگاه‌ها فعال است و بخشی از زیرساخت ها و تاسیسات در دولت قبلی انجام شده و بقیه در دولت فعلی با تمام توان در حال تکمیل بوده و در این پروژه تونل‌ها و پل‌های مفصل احداث شده است.

عاملی افزود: مخصوصا یک پل با ارتفاع 80 متر که در کل ایران نظیر ندارد در منطقه خلخال در حال احداث است که این پل جزو شاهکارهای معماری ایران و نماد قدرت مهندسی ایران است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آن گونه که آقای استاندار وعده داده‌اند این پروژه عظیم در سال آینده در جشن دهه فجر قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی اظهار کرد: آن چه موضوع را اهمیت بیشتری می‌دهد شروع مطالعه راه آهن اردبیل به پارس آباد بوده و در این مسیر، علاوه بر اینکه شهرهای بین راهی از نعمت راه آهن بهره‌مند می‌شوند مسیر ریلی ما به کشور آذربایجان متصل می‌شود و در این خصوص با آن کشور مذاکره شده و حتی آنها خود، حاضر به احداث بارانداز در پارس آباد شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: به کوری چشم آمریکا و کشورهای تحریم‌کننده، کشور خود را با چنگ و دندان خواهیم ساخت و روسیاهی به ذغال خواهد ماند.

عاملی افزود: سریع‌ترین لبیک به شعار سال جدید یعنی «رونق تولید» توسط استان اردبیل گفته شد و امروز بعد از ظهر، کلنگ یک کارخانه بسیار مهم را با ظرفیت اشتغال 400 نفر در شهرستان کوثر را به زمین خواهیم زد که این کارخانه با سرمایه 65 میلیارد تومان است و در همین سال نیز افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: در این خصوص به اهالی مکرم کوثر تبریک عرض می‌کنم.

وی گفت: این هفته 50 مسلمان بی گناه به دست تروریست‌های نژادپرست در کشور نیوزیلند جان خود را در مسجد و در خانه خدا از دست دادند.

عاملی تصریح کرد: همه می‌گویند ریشه این ترور، رسانه‌های غربی هستند که شب و روز اسلام هراسی را ترویج می‌دهند ولی من مطلبی دیگر می‌گویم؛ سخن ما این است که رسانه‌های غربی سوژه‌های خود را از کجا به دست می آورند؟ قطعا و قطعا سوژه‌های آنها وهابیت است، جنایت‌های تکان دهنده وهابیت در چند دهه اخیر به ویژه در سوریه و عراق آبرویی برای اسلام و تراث نبوی نگذاشت.

امام جمعه اردبیل گفت: رسانه‌های غربی این جنایت‌ها، سر بریدن‌ها، آدم سوزاندن‌ها و مثله کردن‌ها را با آب و تاب نقل می‌کنند، آنها فتواهای مفتیان وهابی را که فرمان به مهدورالدم بودن مشرکان می‌دهند و غیر خود همه را مشرک معرفی می‌کنند، هرجا نقل می‌کنند و برای تحریک مسیحیان کلیساهای منفجر شده در عراق و مصر را به طور مکرر نشان می‌دهند.

وی اظهار کرد: وهابی‌ها با خواندن آیه «وَ قاتِلُوهُم حَتَّ لا تَكُونَ فِتنَةٌ وَ یَكُونَ الدِّینُ كُلُّهُ لِلَّهِ» می گویند مراد از فتنه، شرک است و باید دنیا از شرک تطهیر شود، اروپایی‌ها هم می‌گویند پس مهاجرین مسلمان در اروپا قاتلین آینده ما هستند و ما قاتل خود و بچه های خود را در دامن خود و در کشور خود پرورش می‌دهیم.

عاملی بیان کرد: آنها می‌گویند ما به سوریه آمده‌ایم تا تروریست‌ها نتوانند به اروپا بیایند و ما را بکشند و ما در سوریه از امنیت خودمان دفاع می‌کنیم، ما هم می‌گوییم ما هم به سوریه رفتیم تا آنها نتوانند به ایران بیایند مخصوصا که آنها ایرانیان و شیعیان و رافضی‌ها (به قول خودشان) را بدتر از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌دانند و می‌گویند سر مار در ایران است.

امام جمعه اردبیل افزود: اخیراً یکی از مولوی‌های وهابی پاکستان فتوا داده هر کس در تشییع جنازه شیعه شرکت کرده علقه ازدواجش باطل و زنا زاده می‌شود، ما متوجه نشدیم چگونه امر لاحق در امر سابق تاثیر می‌گذارد؟ این گونه فتاوای غیرعقلانی و غیرمنطقی و غیرشرعی در میان فتاوای مفتیان وهابی موج می‌زند؛ چند سال پیش مفتی عربستان در آستانه حج فتوا داد که کل ایرانیان مشرک هستند چون اجداد آن‌ها مجوس بوده است در حالی که خداوند فرموده «وَ لَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزرَ اُخرَی».

وی گفت: رسانه‌های غربی با مهارت کامل و تحت اشراف بزرگترین کارشناسان از این افراط گرایی دینی حُسن استفاده را می برند به این معنی که اولا همه مردم اروپا و آمریکا و بلکه دنیا را بر علیه مسلمان ها تهییج و به مهاجرکشی و مسلمان کشی دعوت می کنند؛ به حدی که بعد از ماجرای نیوزیلند به پنج مسجد در انگلستان حمله شده است،در این حملات گاهی سر خوک را به مسجد می اندازند که سر شما را اینگونه خواهیم برید. ثانیا دین ما و مقدسات ما را مسخره و استهزاء می کنند تا اسلام نتواند در آمریکا و اروپا پیشرفت کند؛ آنها در ضمن کاریکاتور، بر سر مبارک رسول خدا بمب اتمی می گذارند و زیر آن می نویسند تلفات دین این پیامبر کمتر از تلفات بمب اتمی نیست.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: از این تطرف و افراط گرایی دینی نه تنها رسانه های غربی بلکه سیاستمداران اروپایی و آمریکایی نیز به نحو احسن استفاده می‌کنند، ترامپ می‌گوید اسلام غده سرطانی در بدن بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است و ما همچنان که غده سرطانی کمونیسم را از کشورهای سوسیالیستی بیرون کشیده و به زباله‌دان انداختیم باید ویروس سرطانی و اسلام را نیز بیرون کرده به زباله‌دان بیاندازیم.

وی افزود: قاتل نیوزیلندی نیز اظهار داشت نظرمن درباره مسلمان‌ها نظر ترامپ است از عجایب امور این است که داعش را خود غربی‌ها بر پایه نظریه محمد بن عبدالوهاب درست کردند و حالا با بی حیایی تروریسم را به اسلام نسبت می‌دهند در حالی که تروریسم به خود آنها اولی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل یک استان عاطفی و متدین است و این خصوصیت روحی، بارها برای استان و برای کشور افتخار آفریده است.

عاملی گفت: آخرین مورد ازاین افتخارات کار بسیار شایسته خیرانی از شهرستان نمین از روستای سلوط است، این عزیزان در تهران جزو متمولین و تجار بزرگ صنعت لباس هستند، این شخصیت های خیر، هر عید نوروز بیش از 3000 لباس نو و شیک به نیازمندان مخصوصا نیازمندان منطقه نمین اهدا می کنند.

وی افزود: اخیرا این عمل ارزشمند آنها در سطح وسیعی در کشور در فضای مجازی منعکس شد و مزید شرف و عزت برای استان اردبیل گردید. من صمیمانه از این بزرگواران تشکر می‌کنم.

دفتر روابط عمومی امام جمعه اردبیل

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=10600

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید