تغییر سایز-+=

سپاه عامل اصلی ناکامی همه طراحیها و نقشه های آمریکا در خاورمیانه است

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: حرکت در مسیر تقوای الهی سعادت دنیوی و اخروی انسان را به دنبال دارد و باید مورد توجه جدی و اساسی مومنان و مسلمانان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: تقوا درست به قلعه منیع و مستحکمی‌ می‌ماند که انسان را از تاخت و تاز دشمنان داخلی یعنی هواها و هوس‌‏های نامشروع نفسانی و شیطانی محفوظ می‌‏دارد و از اصابت تیرهای مسموم و ضربه‌‏های مهلک گناه به روح و روان او جلوگیری کرده و قلبش را مرکز تابش انوار الهی قرار می‏‌دهد.

سیدحسن عاملی اظهار داشت: هیچ نعمت خداوند مثل نعمت عقل نیست و ضربه‌ای که بی‌عقلی به خود، جامعه، بشریت و دین می‌زند، هیچ عنصری نمی‌زند.

وی گفت: تصمیم ترامپ در قرار دادن سپاه در ردیف داعش، ظهور بزرگ بی‌عقلی زمامدار آمریکاست و این تصمیم ذره‌ای اثر مثبت برای آمریکا ندارد و برای کشور ما هم هیچ تاثیری ندارد چون بوش قبل از او سپاه ما را تحریم کرده است و جعل سپاه در لیست تروریسم نه در تجارت ایران، نه در امنیت آن و نه در هیبت و هیمنه سپاه تاثیری ندارد؛ بلکه این تصمیم، هم هیبت سپاه را بالا برد و هم محبوبیت آن را بیشتر کرد و هم ملت ما را منسجم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: چند علت برای این تصمیم دخیل بود؛ اول، خوش رقصی به صهیونیست‌ها؛ چون رأی آمریکا در دست یهودی‌ها و آیپک است و اگر آنها اراده نکنند، کسی رئیس جمهور نمی‌شود، کل یهودی‌های دنیا 13 میلیون نفر هستند ولی مثل اختاپوس خود را بر مراکز حساس تصمیم گیری دنیا مسلط کرده‌اند؛ رؤسای جمهور آمریکا بیشتر از سنا و کنگره از آیپک می‌زنند.

عاملی افزود: پمپئو اعتراف می‌کند که فقط به خاطر اسرائیل، سپاه را در لیست تروریست ها قرار دادیم، این جمله خیلی جالب است چون معنی آن این است که ما به خاطر حمایت از خطرناک‌ترین تروریست جهان یعنی اسرائیل، سپاه را جزو لیست تروریست‌ها قرار دادیم، چنین وقاحتی فقط از آمریکایی‌ها سر می‌زند چون مست قدرت هستند و مست، چیزی نمی‌فهمد.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: دوم، این کار عقده تحقیر و ناکامی و شکست‌های آمریکا در منطقه است چرا که در چهل سال گذشته، سپاه عامل اصلی ناکامی همه طراحی‌ها و نقشه‌های آمریکا در خاورمیانه بوده است؛ این ناکامی و حقارت، یک عقده بزرگ برای آنها درست کرده است و آنها نمی‌توانند از فشار و عذاب این عقده خلاص شوند و دستور ترامپ، نتیجه همان عقده حقارت است.

وی اظهار کرد: آمریکا اگر از شدت ناکامی، خسارت مالی، خسارت جانی و خسارت عرضی دق مرگ شود برای ما غیرمنتظره نیست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اولین ناکامی آنها در مدیریت منطقه توسط سلفی ها و داعشی ها و رساندن داعش به ایران بو؛ قرار بود سوریه، عراق و لبنان با دست داعشی های وهابی سقوط کند، آنها داعش را با هزینه فراوان برای ایران درست کرده بودند و برنامه این بود که یک سوم ایرانی‌ها در ورود داعشی‌های سوریه و عراق و عربستان به ایران کشته شوند؛ داعش هر روز شعار می داد که «ایها الروافض جئناکم بالذبح» اما «انقلب السحر علی الساحر». از قضا سرکنگبین صفرا فزود.

عاملی افزود: سپاه هفت تریلیون دلار هزینه آنها را بر باد داد و داعش که تا جلولاء یعنی چهل کیلومتری ایران آمده بود هم در عراق و هم در سوریه، ریشه کن شد.

وی تصریح کرد: آنها با مقصد تامین امنیت اسرائیل، قرار بود با داعش، حکومت سوریه و لبنان را ساقط کنند تا همسایگان اسرائیل، همه از موالیان اسرائیل باشند اما سپاه همه چیز آنها را بر باد داد و در بیخ گوش آنها خیمه زد، آنها از این جهت زخمی هستند و زخم آنها بسیار عمیق است و عمیق‌ تر خواهد شد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: در داخل کشور نیز سپاه تمام برنامه‌های آمریکا علیه ایران را بر باد داده است آنها فقط با بنزین می‌توانستند کشور را به هم بریزند اما سپاه با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نه تنها ایران را در بنزین خودکفا کرد بلکه به صادرکننده بنزین تبدیل نمود و آمال و آرزوهای آنها را بر باد داد.

عاملی گفت: آنها در تحریم برای فشار حداکثری خیلی برنامه ریخته بودند و برای آنها خیلی امیدوار بودند و آن قدر به آن اطمینان داشتند که می‌گفتند امسال کریسمس را در تهران جشن خواهیم گرفت اما اینجا نیز آرزوهای آنها بر باد شد که یک علت مهم آن، سپاه بود.

وی افزود: فازهای متعدد پارس جنوبی، توسط سپاه پاسداران راه اندازی شد؛ اخیرا رئیس جمهور، سه فاز پارس جنوبی را افتتاح کرد و با راه اندازی آن، سالانه میلیاردها دلار ثروت به کشور سرازیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: الان در تحریم، حیثیت آمریکا زیرسؤال رفته اس،. او حجم عظیمی از امکانات خود را جمع کرده ولی به هدف نرسیده؛ فقط از وزارت خزانه داری آمریکا 350 نفر را بسیج کرده‌اند، پهلوانان جنگ روانی را جمع کرده اند، متخصصین سقوط شوروی سابق را بسیج کرده اند، دو رئیس جمهور آمریکا گفته‌اند این تحریم در تاریخ بی نظیر است اما به هدف نرسیده‌اند.

عاملی بیان کرد: با این کار آمریکا در برابر یک کشور جهان سومی، کاملا بی حیثیت می‌شو،. آنها برای جبران بی حیثیتی، به همه چیز دست می زنند و چون بیشتر از همه از سپاه زخمی هستند لذا سپاه را در لیست تروریست‌ها گذاشتند تا قدری دلشان خنک شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: آنها در سیل اخیر انتظار داشتند که ماهی‌های خوب بگیرند اما دیدند فرمانده سپاه تا کمر در داخل آب کار می‌کند؛ سپاه نه تنها تجهیزات و امکانات خود را به میدان آورد، بلکه دستور داد پاسداران جلوی سیل بخوابند تا به مردم آسیبی نرسد.

وی افزود: بیشترین عصبانیت آمریکا از موشک‌های دوربرد و نقطه زن ایران است، این موشک‌ها مجال هرگونه تحرک در منطقه یا فکر حمله به ایران را از آمریکا گرفته است که همه این موشک ها تولید سپاه است و به همین جهت لفظ سپاه مخصوصا سپاه قدس برای آنها مثل کابوس می‌ماند.

عاملی تصریح کرد: امروز آمریکا آن قدر جنایت کرده و آن قدر بین ملت‌ها مخصوصا ملت‌های مسلمان منفور شده که هرکس را متهم یا محکوم کند، مدال بزرگ افتخار بر گردن او آویخته است؛ از آن طرف ملت ما، چه انقلابی و چه غیر انقلابی به خوبی می داند که کشور را سپاه حفظ کرده است و لذا همه خود را مدیون سپاه می‌دانند و از این رو با این کار ترامپ، دولت آمریکا هرچه در ایران طرفدار داشت از دست داد. کانّه قرآن در وصف آنها فرموده: «قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُم بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالًا * الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا» (آیات 103 و 104 سوره کهف).

وی بیان کرد: اگر قرار باشد دولتی در لیست تروریست‌ها باشد، آمریکاست، تروریسم در دنیا سه رکن دارد: صهیونیسم، وهابیت و منافقین و همه را آمریکا درست کرده است. 70 سال است اسرائیل با کمک آمریکا حمام خون در فلسطین راه انداخته است، القاعده، طالبان و داعش نیز همه از شاخه های وهابیت هستند و همه توسط آمریکا درست شده اند.

خطیب جمعه اردبیل گفت: کلینتون گفت القاعده ساخته دست آمریکاست و ترامپ گفت داعش توسط اوباما ساخته شده است، اگر دنیا از صهیونیسم، وهابیت و منافقین خلاص شود، هیچ تروری در دنیا اتفاق نمی افتد، بنابراین وقاحت بسیار بزرگی لازم است تا آمریکای تروریست مجموعه ای مثل سپاه را که ریشه داعش را خشکاند، تروریست بنامد.

وی تصریح کرد: من از دولت ایران می‌خواهم عکس 290 مسافر مظلوم ایرانی را که در فراز خلیج فارس توسط ناو ونسینس آمریکا جان خود را از دست دادند منتشر کند و از جوانها می خواهم عکس این مظلومین را به ترامپ و سایت های دولت آمریکا ارسال کنند تا شاید آنها حیا کنند.

عاملی اظهار کرد: دست منافقین به خون 17 هزار ایرانی بیگناه که در بین آنها امام جمعه، آیت‌الله، رئیس جمهور، نخست وزی، نماینده مجلس و قاضی وجود دارد آغشته است، این تروریست‌ها به مشاوران پمپئو و جان بولتون تبدیل شده‌اند؛ معنی ورود آنها به کاخ سفید این است که ایرانی ها باید کشته شوند، یعنی انسانها  در نگاه آنها درجه بندی شده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: از اهالی مکرم می‌خواهم هم وطنان سیل زده را فراموش نکنند که علاوه بر کمیته امداد و هلال احمر، دفاتر ائمه جمعه نیز وجوه و وسایل را تحویل و به مصارف مقرره می رسانند.

وی با اشاره به روز ارتش بیان کرد: روز ارتش را برای ارتشیان معظم نیز تبریک می گوییم و از اینکه آنها هیبت و امنیت کشور ما را تامین کرده و قلعه امنیت برپا کرده اند، تشکر می‌کنیم.

عاملی با اشاره به موسم پذیرش حوزه‌های علمیه نیز گفت: از جوان‌هایی که آرزوهای بزرگ در خدمت به کشور و اصلاح امت دارند و می‌خواهند نامشان در تاریخ این کشور و تاریخ اسلام ماندگار شود و از جوانانی که به فکر سعه وجودی و خدمات زیربنایی به کشور هستند می خواهم این  فرصت را از دست ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: خداوند در قرآن برای علماء، شهداء، متقین و اهل عدل مقامات مهمی ذکر کرده که هرکس بخواند، حسرت آن مقامات را می‌خورد ولی برای هیچکس مقامی مثل آنچه برای هادیان ذکر کرده، نیاورده است. در آنجا فرمود: «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» (آیه 32 سوره مائده).

وی تصریح کرد: از تمام محلاتی که به مناسبت اعیاد شعبانیه اقدام به چراغانی کرده‌اند، تشکر می‌کنم که در این زمینه تشکر ما از جوانان و هیئت امنای محله حسینیه میرزاده خانم مخصوص است.

روابط عمومی دفتر امام جمعه اردبیل

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=10625

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید