تغییر سایز-+=

شعار “زن زندگی آزادی”به هیچ وجه برای احیاء حقوق زن نیست بلکه یک شعار کاملاً سیاسی است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پر شور و گسترده نمازگزاران و اقشار مختلف مردم برگزار گردید با اشاره به شیطنت های گسترده این روزهای رسانه های معاند علیه امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این روزها حدود دویست کانال خارجی و هزاران سایت اینترنتی و همه کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا برای ملت ما خیرخواه شده‌اند و همه یک دست و با تمام توان و با کارشناسان زبده ملت ما را دعوت می‌کنند که امنیت کشور خود را بهم بریزید من نه از آنها بلکه از ملت بزرگ ایران چند سوال دارم اول اینکه آیا در سابقه کشورهایی که این کانال‌ها را حمایت مالی می‌کنند یک نقطه حمایت و خیرخواهی برای ملت ایران می‌بینید؟ تا خیرخواهی امروز را از آنها قبول کنیم.

وی ادامه داد: سوال دوم من این است که بهم ریختن امنیت ایران چه نفعی برای آنها دارد که اینگونه با حرص و ولع آن را دنبال می‌کنند ؟

سوال سوم این است که در کل دنیا در کشورهای مختلف حوادث وحشتناکی رخ می‌دهد چرا آنجا این حساسیت و سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد؟ نمونه آن کشور سودان است که از فروردین امسال ارتش این کشور با نیروهای واکنش سریع (که هر دو طرفدار غرب هستند) درگیر شده و کشور به یک قتل عام وحشتناک ملت سودان تبدیل شده است اما آنجا فقط تماشا می‌کنند و قطعاً و قطعاً خوشحال هستند که سیل آسا مسلمان کشته می‌شود اگر یک اسرائیلی در فلسطین اشغالی کشته شود ندای واویلا وا مصیبتا از اروپا و آمریکا بلند می‌شود و طوفان به پا می‌کنند اما اهل سودان برای آنها اهمیتی ندارند.

وی افزود: آنها با یک دخالت نظامی به راحتی مشکل را می‌توانند حل کنند ولی تماشا می‌کنند دیروز آمریکا تصویب کرد که به نیجر که اخیراً انقلاب شده و حکومت طرفدار آمریکا و غرب سرنگون شده نیرو وارد می‌کند چرا در سودان این کار را نمی‌کند؟ چون در سودان هر دو طرف غرب‌گرا هستند !

یک نمونه دیگر این است که این هفته پلیس اسرائیل ۵ زن و دختر و فلسطینی را عریان کرده و سگ‌های پلیس را برای گاز گرفتن بدن عریان آنها به جان آنها انداخت و از آنها فیلمبرداری کرد با این تعرض به ناموس فلسطینی‌ها کل فلسطین یکپارچه در ماتم ، غیض، غضب و آتش است.

امام جمعه اردبیل در توضیح این جنایت بی شرمانه رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: اسرائیل وارد منزل یک فلسطینی می‌شود زن خانه و دختر جوان او و سه عروس او  را عریان می‌کنند سپس سگ‌های پلیس را وادار می کنند که بدن عریان آنها را گاز بگیرد سپس از این حالت شنیع فیلمبرداری می‌کنند آنگاه تمام جواهر و پول نقد خانه را می‌دزدند آیا جرمی مانده که اسرائیل مرتکب آن نشده باشد؟ نهادهای بین المللی که ادعای دفاع از حقوق زن را دارند چرا اینجا حرفی نمی‌زنند؟ چرا به محض وقوع این جنایت بلینکن با نتانیاهو تماس گرفت و حمایت خود را از اسرائیل مورد تاکید قرار داد من از ملت بزرگ ایران می‌پرسم اگر ایران باخانم ها این جنایت را انجام می‌داد آیا ۲۰۰ کانال معاند و کشورهای اروپایی و آمریکا ساکت می‌نشینند یا طوفان به پا می‌کنند؟ آیا زن‌های فلسطینی انسان نیستند یا مردان فلسطینی مرد نیستند؟ از اینجا معلوم می‌شود شعار “زن زندگی آزادی” از طرف کانال‌های معاند و کشورهای مخالف به هیچ وجه برای احیاء حقوق زن نیست بلکه یک شعار کاملاً سیاسی است .

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: مسلمان‌ها شدیدترین تعصب و حساسیت را نسبت به ناموس خودشان دارند و لذا فلسطین به آتشفشان فورانی تبدیل شده و هر لحظه ممکن است فاجعه مصیبت باری درست شود .

دولت‌ها و نهادهایی که به حقوق زن حساس هستند و تمام توان خود را روی زن ایرانی متمرکز کرده‌اند کجا هستند؟ آیا اسرائیل از عقوبت تمام جرم‌ها معاف است؟ تبعیض در قانون مساوی با نفی قانون است از این سکوت معلوم می‌شود که آنها از حقوق زن به عنوان زن دفاع نمی‌کنند بلکه دنبال منافع خود هستند که امنیت کشور ما را بهم بریزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نمونه دیگر اینکه دولت آمریکا تصویب کرده که پلیس آمریکا به صرف سوءظن می‌تواند هرکس را بکشد و دولت آمریکا به صرف سوءظن می‌تواند به هر کشوری حمله کند در نتیجه این قانون پلیس آمریکا سالانه حدود هفتصد نفر را بدون قانون و بدون محاکمه می‌کشد حال می پرسیم این کانال‌ها که خیرخواه ملت ما شده اند و به نام حقوق بشر یقه پاره می کنند چرا در برابر این جنایت بزرگ آمریکا یک کلمه حرف نمی‌زنند؟ پس اشک چشم آنها برای ملت ما کاملاً سیاسی است.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: چند کشور هم پیمان آمریکا هزاران انسان بی‌گناه را در بدترین وضع در زندان‌ها و سیاه چال‌ها حبس کرده و شکنجه می‌کند و یک دیکتاتوری تمام عیار درست کرده اند و ذره ای خبر از دموکراسی نیست اما چون کشور خود را تمام عیار در اختیار اسرائیل گذاشته‌اند آنجا نه آمریکا نه اروپا و نه دویست کانال به ظاهر دلسوز حقوق بشر هیچ حرفی نمی‌زنند پس تمرکز آنها روی ایران کاملاً سیاسی و به خاطر منافع خودشان است نه ملت ایران.

 نمونه دیگر اینکه روزی نیست که اهل دنیا خبر کشتار از فلسطین نشنوند هر روز جوانی، طفلی و انسان بی‌گناهی کشته می‌شود چطور شده که کشورهای حامی کانال‌های ضد ایران به آنها خیرخواهی نمی‌کنند ولی برای خود لازم می‌بینند که برای ملت ما خیرخواهی کنند و اشک تمساح بریزند و مثل شیطان که به حضرت آدم و حوا قسم خورد “وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ”(و بر آنان سوگند یاد کرد که من خیر خواه شما هستم.) هر لحظه قسم می خورند که ای ملت ایران ما خیرخواه شما هستیم.

آیت الله عاملی گفت: سوال چهارم من این است که برای این کانال‌ها میلیاردها دلار خرج می‌شود پول همه را اسرائیل، اروپا و آمریکا تامین می‌کند اگر این پول برای گرسنه‌های آفریقا داده می‌شد یک نفر گرسنه نمی‌ماند هزینه این کانال‌ها آن قدر بالاست که من خودم نمی‌توانم دو ساعت در “ترک ست” کانالی را اجاره کنم من از ملت بزرگ و فهیم و بصیر ایران می‌پرسم چطور شده که این کشورها میلیاردها دلار به نفع ملت ایران در کانال‌ها صرف می‌کنند یعنی چطور دو آتشه عاشق چشم و ابروی ملت ما شده‌اند قطعاً اگر نفعی نباشد خرجی نخواهد بود.

امام جمعه اردبیل خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: به نظر شما ملت ایران، آنها چه نفعی در این سرمایه‌گذاری سنگین که با مالیات ملت خودشان تامین می‌شود دارند سوال پنجم من این است که در اثر محاصره دارویی که این کشورها برای ملت ما درست کرده اند هر روز بیماران خاص در اثر کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند این داروها در دست این کشورهای جنایت کار و جنایت پیشه است اگر این کشورها واقعاً خیرخواه ملت ما هستند چرا به جای کانال‌ها محاصره دارویی را برنمی‌دارند؟ بیماران خاص ما چه گناهی و چه تقصیری دارند که توسط آنها یک طرف دعوا قرار داده شده‌اند در زمان سابق در جنگ، طرفین دعوا شرف و جوان مردی خود را از دست نمی دادند بهترین منشور جنگ را رسول خدا(ص) نوشته است در آنجا فرموده هیچ وقت به مریض و مجروح حمله نکنید وی ادامه داد: نتیجه این ۵ سوال یک کلمه است و آن اینکه ملت ما آگاه باشد که گرگ درنده لباس عوض کرده است.

وی خطاب به کانال هایی که از آمریکا پخش می شوند گفت: وقتی وزیر خارجه اسبق آمریکا شورای حقوق بشر سازمان ملل را به فاضلاب توالت تشبیه می کند و وقتی کاندولیزا رایس می گوید مشروعیت دولت ها با رای صندوق نیست بلکه با سوء گیری بین المللی است و وقتی دولت آمریکا قاضی دادگاه بین المللی لاهه را تحریم می کند و وقتی وزیر دفاع اسبق آمریکا می گوید دنیا به منزله قطاری است که مسیر آن را ما مشخص می کنیم شما به هیچ وجه حق ندارید کلمه حقوق بشر را به زبان بیاورید و برای ملت ما خیرخواهی کنید در جنگ صفین عده ای به امیرالمومنین(ع) مراجعه کردند و گفتند ما به تردید افتاده‌ایم شما تماماً با نمازخوان ها جنگ می‌کنید فرمود برای حل تردید خودتان به عمار مراجعه کنید عمار به آنها فرمود آن پرچم سیاه را در لشکر معاویه می‌بینید آن پرچم همان پرچمی است که من با آن در جنگ بدر و احد جنگ کرده ام و حالا رنگ و لعاب عوض کرده و به نام مسلمان به جنگ ما آمده‌اند ماهیت و حقیقت عوض نشده است صاحبان آن پرچم همان مشرکین بدر و احد هستند فقط اسم خود را عوض کرده اند.

آیت الله عاملی تاکید کرد: من می‌گویم این پرچمی که الان این ۲۰۰ کانال برداشته و برای ملت ما خیرخواه شده‌اند همان پرچمی است که کودتای ۲۸ مرداد را به راه انداخت و ملت ما را چندین دهه بسیار حساس به خاک سیاه نشاند همان پرچمی است که هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد و ۲۲۰ هزار جوان فرهیخته یعنی 220 نسل  فاخر را را از ما گرفت همان پرچمی است که چهل سال ما را در محاصره اقتصادی گذاشته است همان پرچم پمپئو است که گفت ملت ایران را آنقدر گرسنه نگاه می‌داریم تا در برابر ما رکوع کند همان پرچم جان بولتون است که گفت امسال عید کریسمس را در تهران جشن خواهیم گرفت همان پرچم اوباماست که گفت اگر بتوانم حتی یک پیچ دانش هسته‌ای ایران را نمی‌گذارم فعال باشد همان پرچم است که داعش را درست کرد تا خود را به تهران برساند و فقط در سوریه ۴۰۰ هزار نفر با وحشی‌گری تمام کشته شد همان پرچم رامسفلد است که گفت آرزوی من این است که شب بخوابم روز بیدار شوم ببینم کشوری به نام ایران روی نقشه وجود ندارد همان پرچمی است که بالای خلیج فارس هواپیمای مسافربری ما را ساقط کرد و فرمانده ناو وینسنس که این جنایت را مرتکب شد در آمریکا بزرگترین مدال افتخار را گرفت همان پرچمی است که می‌گوید در دی‌ان‌ای ایرانی‌ها عنصر شرارت خوابیده است.

وی با اشاره به جنایات رژیم منحوس سابق در هفدهم شهریور1357گفت: امروز ۱۷ شهریور است در سال ۱۳۵۷ رژیم سفاک به دستور آمریکا تصمیم گرفت در میدان ژاله تهران حمام خون راه بیندازد تا مردم بترسند و غائله انقلاب تمام شود جمعی از سربازان اسرائیل نیز در میدان حاضر شدند در نتیجه جمعیت عظیمی با رگبار درو شدند پرچم امروز که ملت ما را به بهم ریختن امنیت کشور دعوت می‌کند دقیقاً همان پرچم است که میدان ژاله را به کشتارگاه بزرگ ملت ما تبدیل کرد پرچم همان پرچم و صاحب پرچم همان صاحب است اما لباس و شکل عوض کرده است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل سپس در نکته ای دقیق اظهار داشت: توجه شود که پرچم واحد است همان پشت صحنه‌ای که به سرباز اسرائیلی می‌گوید ناموس مسلمان‌ها را عریان کن همان پشت صحنه در کشور ما سرمایه‌گذاری کرده که زن ایرانی لباس حشمت را کنار بگذارد.

وی افزود:آنها با جنگ و با محاصره اقتصادی و دارویی و محاصره تکنولوژی نتوانستند به کشور ما و ملت ما و زیرساخت‌های ما دست پیدا کنند حالا با حقه و دل سوزی و خیرخواهی آمده‌اند یعنی نعوذبالله در صدد تحمیق ملت ما هستند و تا حال ده‌ها بار دست به تحمیق ملت ما زده اند ولی آخر سر معلوم شده که حماقت زیربنای تصمیمات آنهاست یعنی ملت ما را هنوز هم نشناخته‌اند.

آیت الله عاملی در خاتمه با اشاره به خسارت های سیل اخیر در شهرستان مشگین شهر گفت: در سیل اخیر در منطقه مشگین شهر در بخش مرکزی ،قصابه و مرادلو سیل خسارت بزرگی به برنج کاران و باغداران زده است با توجه به اینکه برنج جز محصولات استراتژیک نیست و کشت آن در مناطق کم آب ممنوع است به همین جهت مشمول صندوق بیمه کشاورزی نمی‌شود اما مسئله مهم این است که این عزیزان روی این محصول حساب باز کرده اند قرض دارند نیازهای ضروری دارند و جزو افراد متمول دارای پس‌انداز هم نیستند و حالا در زندگی کاملاً مستاصل شده‌اند و قطعاً شرمنده اهل و عیال هستند من از دولت محترم می‌خواهم حالا که دادن بیمه قانوناً ممکن نیست با تسهیلات ارزان قیمت حتماً دست این هم وطنان را بگیرند و نگذارند آنها از دایره تولید خارج شوند مخصوصاً با اشتراط کشت محصولات استراتژیک در سال‌های آینده مثل سویا، ذرت، گندم و جو یک فرصت بزرگی برای امنیت غذایی کشور درست می‌شود قرار است در این خصوص با مسئولین اصلی کشور مکاتبه نیز انجام دهیم .

فایل صوتی خطبه ها

خطبه اول

خطبه دوم

فایل ویدیویی خطبه ها

خطبه اول

خطبه دوم

 

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=14494

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید