تغییر سایز-+=

شعار سال جدید قطعاً علاوه بر ملت عزیز مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دولت درست می‌کند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ادربیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار ضمن گرامی داشت عید نوروز با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط رهبر انقلاب به تشریح عوامل تحقق این شعار پرداخت و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بیش از همه دغدغه حل مشکلات اقتصادی کشور را دارند سال‌هاست که شعارهای سال ایشان ناظر به موضوعات اقتصادی است، امسال را نیز با نام گذاری “جهش تولید با مشارکت مردم” تصریح کردند که اقتصاد ایران علاوه بر فعالیت‌های بخش دولتی با عزم ملی و با حضور ملت عزیز قابل حل است این نام گذاری در واقع دعوت از تمام متمولین کشور جهت ورود به سرمایه‌گذاری مولّد و اجتناب از داشتن مال راکد است مقام معظم رهبری تصریح کردند که “نقطه ضعف کشور اقتصاد است ” و یک ملت، کشور و دولت همیشه از نقطه ضعف خود ضربه می‌خورند و گاهی یک نقطه ضعف ظرفیت عظیم برای دشمن جهت فرود آوردن ضربه کاری درست می‌کند.

وی افزود: این شعار قطعاً علاوه بر ملت عزیز مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دولت درست می‌کند اصلی‌ترین زمینه حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصاد و اصلی‌ترین ریل گذاری در این باب دست دولت است اعطای تسهیلات،تثبیت بازار، تثبیت قوانین، برچیدن بروکراسی هایی که به منزله تحریم آمریکا علیه کشور ماست، دادن دل و جرات تصمیم‌های بزرگ به مدیران، رفع موانع بین‌المللی برای اقتصاد ایران، استفاده بهینه از نیروهای متخصص،  آماده‌سازی زمینه‌های ایده “تبدیل علم به ثروت” و ایجاد زمینه استفاده بهتر و بهینه از قدرت بهره‌وری که اعجاز گونه در دنیا رشد کرده است از وظایف اصلی دولت محترم است.

امام جمعه اردبیل افزود: اگر همه این‌ها آماده شود اما دستگاه‌های نظارتی نفس‌های آلوده و متعفن و جریان‌های فزون‌خواه و مافیاهایی مثل مافیاهای قاچاق را مهار و کنترل نکند قطعاً تمام تلاش‌ها عقیم خواهد ماند به همین جهت دستگاه قضایی و بخش  نظارتی مجلس نقش فوق العاده در عملیاتی شدن شعار سال دارند و در یک کلمه تحقق این شعار متوقف به فعالیت آرمانی تمام بخش‌های دولتی و مردمی است و طبعاً هدایت، کنترل و جهت دهی این حرکت عظیم جمعی به مدیریت و سیاست گذاری دولت محترم وابسته است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت:  آمریکا از اول جنگ غزه سه بار پیش نویس ناظر بر توقف جنگ و برقراری آتش بس را وتو کرده و حالا امروز جمعه خودش پیش نویس قطعنامه پیشنهادی داده که به شکل اساسی از تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای آتش بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی حمایت می‌کند این پیش‌نویس برای تنظیم افکار عمومی در جهان و ترمیم چهره ناپاک آمریکا در جنگ غزه و یک پیش نویس انتخاباتی برای تقویت جایگاه بایدن در میان ملت آمریکا و در برابر ترامپ است آمریکا کاملاً می‌داند که اسرائیل هیچ وقت به این گونه پیش‌نویس‌ها و قطعنامه‌ها عمل نمی‌کند چون در پشت پرده مستظهر به حمایت آمریکاست و آمریکا سکاندار اصلی جنگ در غزه است.

وی در ادامه با تبیین ابعاد اختلافات اخیر رژیم صهیونیستی با آمریکا و اروپا اظهار داشت: این روزها اختلاف ظاهری بین اسرائیل از یک طرف و آمریکا و اروپا از طرف دیگر در دو موضوع پیدا شده است اول لزوم مساعدات بیشتر برای اهالی غزه است تا از گرسنگی نمیرند دوم موضوع حمله به رفح است، اسرائیل می‌گوید حتماً حمله می‌کنم و آمریکایی ها و اروپایی ها نهی می‌کنند!

وی افزود: در خصوص موضوع اول باید گفت اسرائیل مانع از ورود مساعدات بیشتر به غزه است یعنی از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند هر ارتشی که از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده کند معنایش این است که آن ارتش از جهت نظامی شکست خورده و به مقاصد خود نرسیده است.

آیت الله عاملی گفت: استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی هم از جهت قوانین بین‌المللی جرم و جنایت جنگی به حساب می‌آید و کاملاً نشان شکست نظامی است و هم بیانگر این است که اسرائیل بعد از ۵ ماه به مقاصد خود نرسیده است ارتش اسرائیل با آن همه پشتیبانی نظامی آمریکا و اروپا آخر سر به گرسنه نگه داشتن اهالی غزه پناه برد در حال حاضر بخشی از اهالی غزه از علفیات استفاده می‌کنند! یعنی اسرائیل هم شکست خورد و هم مفتضح شد کشتن یک ملت با گرسنگی و کشتن  بچه‌ها نه ارزش نظامی دارد و نه افتخار بلکه مرتکب آن سبعیت  و درندگی خود را به تماشا گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: یک مقام نظامی برجسته اسرائیل می‌گوید ما هم جنگ را باختیم و هم دوستان و هم پیمانان خود را در عرصه‌ بین‌المللی از دست دادیم نه حماس را توانستیم از بین ببریم و نه توانستیم اسراء اسرائیلی را برگردانیم هر روز در خانه‌های بمب گذاری شده و در درگیری حماس افراد خود را از دست می‌دهیم ملت ما می‌پرسد ادامه جنگ چه فایده‌ای برای ما دارد؟

 اسرائیل می‌گوید تنها راه برای تسلیم شدن حماس یا محو حماس گرسنه نگه داشتن اهالی غزه است در حالی که حماس هیچ وقت با این امور غیر انسانی تسلیم نمی‌شود حماس یک فکر است که ۷۵ سال است از وطن اشغال شده در برابر اشغالگران دفاع می‌کند این تفکر قابل امحاء نیست آنچه باید محو شود طبق فرمایش حضرت امام(ره) اسرائیل است.

وی افزود: کانادا با ملاحظه جنایت‌های فظیح  اسرائیل اصدار سلاح به اسرائیل را قطع کرد اسرائیل فوراً اعلام کرد که ما متاسفیم که کانادا حق دفاع از نفس را از ما سلب کرد این سخن واقعاً عجیب است چون کشتن اطفال دفاع از نفس نیست دفن کردن زن‌ها زیر آوار دفاع از نفس نیست گرسنه نگه داشتن یک ملت دفاع از نفس نیست.

وی ادامه داد: در ماجرای غزه فقط اسرائیلی‌ها شکست نخوردند بلکه آمریکا و انگلیس نیز مفتضح شدند و نتوانستند از عهده یک مجموعه شبه نظامی یعنی انصارالله بر بیایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بندر ایلات بندر تجاری اسرائیل است اسرائیل امروز اعلام کرد نصف کارگران این بندر اخراج شدند چون حمله حوثی‌ها از یمن این بندر را به تعطیلی کشانده است اعلام این مطلب ننگ سیاهی بر پیشانی آمریکا و بریتانیاست آنها با تمام توان به جنگ یمنی‌ها آمدند اما طبق گزارش اسرائیل نتوانسته اند از عهده یمنی‌ها بر بیایند حالا واقعاً معلوم شد که آنها و ارتش آنها “اوهن من بیت العنکبوت” هستند این را تقدیم می‌کنم به یک سیاست مدار جاهل آذربایجانی که اخیراً در تلویزیون رسمی آذربایجان ایران را تهدید می کرد و می‌گفت هر کس با آمریکا درگیر شود شکست او حتمی است!

آیت الله عاملی ادامه داد: این هفته اسرائیل اعلام کرد از اول جنگ ۳۰۰ هواپیما و ۵۰ کشتی محموله ۳۵ هزار تن سلاح از ذخایر آمریکا را به اسرائیل منتقل کرده است و حالا اسرائیل با آن همه سلاح های پیشرفته به گرسنه نگه داشتن اهالی غزه پناه برده یعنی تمام آن سلاح‌ها هدر شده است؛ اسرائیل هیوم می‌نویسد روسای اسرائیل نگران هستند که آمریکا در ارسال سلاح تانی کند از همه این‌ها معلوم می‌شود که تهدیدات چند ساله اسرائیل برای حمله به ایران همه بلوف و دروغ بوده است.

وی افزود: ارتش اسرائیل فقط در کشتن انسان‌های بی‌ سلاح و بی‌گناه، زنان، اطفال و بیماران مهارت دارد. این رژیم منحوس این هفته اعتراف کرد که در حمله به بیمارستان شفا ۵۰ نفر را اعدام و ۲۰۰ نفر را دستگیر کرده است این رژیم غاصب این هفته چندین مسئول اصلی توزیع مساعدات “اونروا” را ترور کرد و این نشان می‌دهد که سیاست گرسنگی و سلاح قرار دادن گرسنگی یک سیاست ثبت شده و لازم الاجراء این رژیم خون خوار است. ارتش اسرائیل این هفته وارد مجتمع بیمارستانی شفا شد و اعتناء نکرد که بیمارستان میدان جنگ نیست بخش‌های مختلف آن را منفجر کرد بخش‌های دیگری را آتش زد بیماران را بیرون ریخت و مریض‌های سخت و پیرمردها را با افتضاح بیرون برد و متاسفانه بسیاری از حاضرین را لخت کرد.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: موضوع دوم که این روزها به شدت مورد بحث و منازعه بین اسرائیل، اروپا و آمریکاست احتمال حمله اسرائیل به رفح است رفح شهری است که مملو از آوارگان جنگی است و اگر اسرائیل به آنجا حمله کند یک فاجعه بسیار وحشتناک رخ می‌دهد به عبارت صریح حمله به رفح مصداق بارز و اتم و اکمل نسل کشی است.

 نتانیاهو می‌گوید من باید به رفح حمله کنم والّا اسرائیل در این جنگ شکست خورده است او ناخواسته خود را ضایع کرده است ۵ ماه است جنگ می‌کند و الان اعتراف می‌کند که به اهداف خود نرسیده است ثانیاً تصور او این است که رفح آخرین معقل و پناهگاه حماس است و اگر به آنجا حمله کند حماس از بین می‌رود اما نمی‌داند که حماس اسم یک فکر، تفکر و اندیشه است.

وی  در مذمت همکاری حکام کشورهای اسلامی و عربی با اسرائیل گفت: یک محقق بزرگ سیاسی اعلام کرد در شش ماه بمباران غزه نفت نقش اصلی را در نسل کشی فلسطینی‌ها ایفاء کرده است آن دسته از کشورهای عربی و اسلامی که در این شش ماه نفت اسرائیل را تامین و ماشین جنگی او را راه انداخته اند مقصر و مجرم اصلی در نسل کشی غزه هستند؛ یک سخن هم با ملت‌های مسلمان دارم مهار دولت‌های خائن با ملت‌های آنهاست فلسفه ماه رمضان هم دردی با گرسنگان و مظلومان است رسول خدا(ص) فرمود: “روزه سپر از آتش جهنم است” روزه اگر روزه است چرا آتش عداوت صهیونیست‌ها را نمی‌تواند خاموش کند؟ یک کارگردان مشهور مصر در حساب ایکس خود این هفته نوشت وقتی ظالم را تایید کردی نماز، طاعات و اعمال صالحه چه فائده‌ای برای تو دارد؟ آیا ملت‌های مسلمان نشنیدند که اسرائیل گفت ما باید ماه رمضان را از بین ببریم؟

آیت الله عاملی در پایان گفت: وزیر میراث فرهنگی اسرائیل به نام اِلیاهو این هفته اعلام کرد: باید ماه رمضان محو شود تا ترس ما از این ماه از بین برود! آنها می‌ترسند با مخالفت از حضور مسلمانان در مسجد الاقصی در ماه رمضان مشکل بسیار حادی برای اسرائیل درست شود و مسلمان‌ها در منطقه قدس دست به قیام بزنند این وزیر قبلاً پیشنهاد کرده بود که غزه با بمب اتمی ویران شود تا هیچ فلسطینی در آنجا نماند او عضو حزب “قدرت یهودی”  است این حزب راست گرا و بسیار تندرو و رئیس آن بن غفیر می‌باشد.

فایل صوتی خطبه ها

خطبه اول

خطبه دوم

 

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=18341

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید