تغییر سایز-+=

شهداء قطب‌نمای طریق هستند تا راه را گم و در زمین دشمن بازی نکنیم

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه که با حضور پر شور و گسترده نماز گزاران و اقشار مختلف مردم در محل مصلای اردبیل برگزار گردید با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری دیروز در دیدار فرماندهان سپاه با ایشان مطالب بسیار نفیس و مهمی ارائه کردند این مطالب به منزله منشور عمل آینده و تبیین هویت انقلاب اسلامی و بیان کامل و کافی از شرارت های دشمن است.

یک فراز از آن شایسته است با آب طلا نوشته شود و نصب العین تمام مسئولین باشد من این فراز را کابوس بزرگ برای دشمنان می دانم ایشان در این فراز فرموند:

وظیفه‌مان امروز کار جهادی مسئولان است؛ این دیگر مربوط به خصوصِ سپاه نیست، همه‌ی مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند. ما فصل مشبعی را حرکت کردیم. این سربالایی، این شیب تند را عبور کردیم، به قله‌ها نزدیک شدیم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است. مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به دیدار اخیر جمعی از دست اندرکاران کنگره3400شهید استان اردبیل با امام خامنه ای اظهار داشت: این هفته توفیق بسیار بزرگی نصیب استان شد و با دست‌اندرکاران کنگره ۳۴۰۰ شهید استان به محضر مقام معظم رهبری مشرف شدیم شهداء در سخت‌ترین زمان خون خود و جان خود و جوانی خود را فدا کردند تا خطری عظیم از این کشور دفع شود تمامیت ارضی ، حاکمیت ملی و اقتدار ملی تماماً مدیون خون شهداء و خانواده معظم شهداست روز یکشنبه هم قرار است بزرگترین کنگره تاریخ اردبیل در خصوص شهدا برگزار شود.

وی ادامه داد: غرض از برگزاری کنگره چیست؟ اولاً اداء یک وظیفه فطری است انسان سالم و یک تمدن فاخر هیچ وقت اصلی‌ترین ذوی الحقوق خود را فراموش نمی‌کند ثانیاً آنها تابلوهای سر راه و قطب‌نمای طریق هستند تا راه را گم و در زمین دشمن بازی نکنیم ثالثاً ما شدیداً احتیاج به ارائه الگوی موفق و آرمانی برای نسل جدید داریم چه الگویی بالاتر از جوانانی که با بصیرت کامل، ایثار کامل و حریت بی‌نظیر و قطع سخت‌ترین علایق ، حماسه بزرگ تاریخ کشور را رقم زدند و کشور ما، ملت ما و ناموس ما را حفظ و دشمن را با خواری و زبونی عقب راندند و با خون خود برای ما سرنوشت عزتمند نوشتند سرنوشتی که تا ابد مدیون آن خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ خاطر نشان کرد: جنایت دوباره داعش در حرم مبارک شاهچراغ برگ سیاه دیگری از جنایت آمریکا در حق ملت ماست این جنایت را داعش به عهده گرفته و خانم کلینتون با صراحت اعلام کرد که داعش ساخته دست ماست و ترامپ اعلام کرد ۷ تریلیون دلار برای خاورمیانه پول خرج کردیم.

وی افزود: در این خصوص توجه به چند نکته لازم است اول اینکه ترور، فحش و اهانت نشان ضعف است نه پیروزی؛ انسان قدرتمند نیازی به ترور، اهانت و آتش زدن و کشتن انسان‌های بی‌گناه ندارد . دوم انتخاب این روزها برای ترور کاملاً حساب شده است و ملت ما کاملاً می‌داند که چرا این زمان را انتخاب کردند یعنی دشمن با برنامه و با طمع خاص و امید خاص به میدان آمده است یعنی انتخاب راه نامشروع برای مقصد نامشروع و من می‌گویم همین خبط بزرگ آنها ملت ما را بیدارتر هم می‌کند حضرت امام فرمود بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود سوم اینکه ترور را در جاهای پرجمعیت دیگری می‌توانستند اجراء کنند چرا یک مرکز مذهبی را انتخاب کردند؟ و در میان مراکز مذهبی چرا زیارتگاه را انتخاب کردند؟ و چرا شیراز را انتخاب کردند؟ این نشان می‌دهد اولاً با قدسیات و با دین مشکل دارند و وهابیت را انتخاب کردند به خاطر اینکه مراکز ضرائح را مراکز مبتلی به شرک می‌داند و شیراز را انتخاب کردند تا ریشه یک درآمد ارزی مهم ایران یعنی آمدن توریست‌های خارجی را بخشکانند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: ما از دستگاه قضایی و با دولت محترم در برخورد با این گونه جنایات شنیع انتظار خاص یا گلایه داریم در انفجار سال گذشته شاهچراغ معلوم شد تروریست اصلی پاسپورت خود را از یکی از کشورهای همسایه ما که اسرائیل آنجا حضور جدی دارد گرفته بود چرا این موضوع پیگیری نشد ؟اگر دولت نمی‌خواهد به این امور وارد شود خانواده‌های داغدار می‌توانستند با نهادهای بین‌المللی مکاتبه کنند شکایت کنند تا کشور خاطی جوابگو باشد.

وی اضافه کرد: اخیراً چند انفجار در منطقه خاورمیانه رخ داده و همه را داعش به عهده گرفته است چند سال پیش رئیس قبطی‌ها بعد از انفجار کلیسای قطبی‌ها در مصر توسط داعشی‌ها اظهار داشت این‌ها سگ‌های محمد هستند و فیلمی هم به نام “سگ‌های محمد” منتشر کردند ولی من به آن آخوند قبطی می‌گویم اشتباه کردی این‌ها سگ‌های هار آمریکا هستند آمریکا هر وقت چراغ سبز می‌دهد به جان مردم بی‌گناه می‌افتند و حمام خون به راه می‌اندازند.

وی افزود: در جنگ سوریه سپاه معظم ما توانست به مغز مخابرات آمریکا نفوذ و تصاویر پهبادی آنها را به دست آورد تصاویر کاملاً نشان می‌دهد که داعشی‌ها در میدان شهر مشغول سربریدن هستند ولی آمریکایی‌ها کاملاً تماشا می‌کنند ما و تمام کشورهای اسلامی که از داعش ضربه دیده‌اند عامل اصلی خون عزیزان خودمان را آمریکا می‌دانیم جنایت‌های این روزها برگ‌های جدیدی است که بر روی میلیون‌ها برگ جنایت آمریکا اضافه می‌شود و قطعاً خون این بی‌گناهان صاحب دارد و روزی وبال بر قاتل خونخوار خواهد شد و آن روز بعید نیست”وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ”(و خدا را از آنچه ستمكاران مى كنند غافل مپندار جز اين نيست كه [كيفر] آنان را براى روزى به تاخير مى‏ اندازد كه چشمها در آن خيره مى ‏شود).

آیت الله عاملی در بخش های دیگر خطبه ها با تبیین توافق با آمریکا در جهت آزاد سازی پول های منجمد ایران اظهار داشت: این هفته شاهد موفقیت بزرگ ایران در تعامل با آمریکا بودیم تلاش دیپلماسی زیادی در دولت‌های گذشته صورت گرفت همه آنها تلاش های ارزشمند هستند  و با صدق نیت انجام یافته اند اما هیچ کدام منتج به نتیجه نشد بلکه ضرر و زیان بزرگی هم در اثر تعامل یک طرفه آمریکا و اروپا به ایران وارد شد روحیه تفرعن در آنها فوق العاده است یکی از اروپایی‌ها گفته آسمان مال خداست و زمین مال ما، خداوند برود در آسمان حکومت کند و در مذاکره هسته‌ای یکی از اروپایی‌ها با عصبانیت به آقای ظریف گفت این همه تکرار نکن که برجام مورد تایید قطعنامه سازمان ملل است بالاتر از قطعنامه سازمان ملل خود خداست و ما خدا را قبول نداریم !آنها هم در اعتقاد طغیان دارند هم در کینه به ایران؛ نخست وزیر اسپانیا گفت ایران را از بین می‌بریم ولو خودمان هم از بین برویم !و رامسفلد گفت آرزوی من این است که شب بخوابم صبح بیدار شوم ببینم روی نقشه کشوری به نام ایران نیست!

وی گفت: یکی از آمریکایی‌ها گفته انقلاب اسلامی باید بمیرد و یا باید کنترل و مهار شود و الا ما حتماً می‌میریم! بوش در پارلمان ژاپن دست خود را محکم روی میز زد و گفت دست ایران گرفتار شده‌ایم یکی از مسئولین اتحادیه اروپا می‌گوید مشکل ما با ایران در توان هسته‌ای نیست ما با فلسفه جمهوری اسلامی مخالف هستیم و اوباما گفت من اگر بتوانم حتی یک پیچ ایران را در صنعت هسته‌ای نمی‌گذارم سر جایش باشد طبعاً مذاکره با چنین جماعتی بسیار مشکل است اما بالاخره این دولت آمریکا را مجبور به تنازل کرد و عجیب این است که این توافق در خارج از توافق برجام صورت گرفت این توافق ناظر به پول‌های منجمد فعلی نیست بلکه هر کجا انجمادی درست شود از طریق راهکاری که توافق شد قابل حل است و این ضربه بزرگی به پیکره تحریم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر ایرانی دلش به عزت و اقتدار ایران می‌تپد باید از این موفقیت خوشحال باشد و نزعات سیاسی نباید در این موفقیت ملی دخالت کند تصریح کرد: صد البته باید این موفقیت را پای ملت بزرگ بنویسیم که عنصر اصلی مقاومت است و با مقاومت خود آمریکا و اروپا را به تجدید نظر در روش جنایت بار خودشان وادار کرده اند آمریکا متقاعد شد که پول‌های منجمد ایران در بانک‌های کره و عراق را آزاد کند این پول‌ها برای کالاهای اساسی و دارو مصرف خواهد شد این توافق تجارت خارجی دولت ایران مخصوصاً فروش نفت را تسهیل می‌کند چون وجه آن به یک بانک خارجی مورد توافق انتقال و برای مصارف انسان دوستانه مصرف می‌شود.

ایشان خاطر نشان کرد: از اتفاقات جالب در قضیه شاهچراغ این است که تمام کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه این فاجعه را محکوم و به طرز خاص و با ملت ایران اظهار همدردی کردند نوع بیانیه آنها خاص بود و با اشد عبارات ترور را محکوم و با عبارات خاص با ملت و دولت ایران همدردی کرده بودند مثل مصر، عربستان ،اردن،بحرین، امارات، قطر و کویت؛ این همدردی نشان می‌دهد که ترس از آمریکا در این کشورها از بین رفته است نظیر این مطلب پیام تبریک آنها به پوتین بعد از شکست‌ نیروهای واگنر بود .

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: تنازل آمریکا در برابر ایران با وجود مخالفت اسرائیل و کنگره قطعاً و قطعاً به خاطر بالا رفتن اقتدار ایران است آنها جز در برابر اقتدار تنازل نمی‌کنند و این جای بسی شکر است که انقلاب اسلامی کشور را به نقطه‌ای از اقتدار رسانده که یک ابر قدرت تسلیم خواسته کشور ما می‌شود.

از این موفقیت معلوم شد که مقاومت نتیجه می‌دهد عده‌ای از سیاسیون می‌گفتند و الان هم می‌گویند که مقاومت فایده ندارد چون شاه کلید دست آمریکاست ولی حالا معلوم شد که مقاومت فایده دارد آنها می‌گفتند استقلال هم دیگر معنی ندارد حاکمیت ملی هم دیگر مقدور نیست در گندم نیز می‌گفتند استقلال در گندم معنی ندارد پول بده گندم بخر آنها نمی‌دانند که هزینه انفعال در برای عفریت مستکبر و فرعون زمان بسیار بالاتر از هزینه مقاومت است اگر آنها ذره ای احساس انفعال کنند تا بریدن نفس مخالف حرکت می‌کنند تجربه نیز نشان می‌دهد که هر کسی بر آمریکا اعتماد کرده خراب شده است.

آیت الله عاملی ابراز امیدواری کرد: این موفقیت می‌تواند مقدمه‌ای برای فرج  بزرگی شود چون مجموعه پول‌های منجمد شده ایران در خارج از کشور با احتساب پول‌های توقیفی زمان شاه ۱۳۰ میلیارد دلار است.

 این روزها به خاطر این موفقیت اسرائیل ، منافقین و سلطنت طلب‌ها خون گریه می‌کنند ما به آنها همان جمله را می‌گوییم که حضرت زینب(س) به اهل کوفه گفت: يا أَهْلَ الْكُوفَةِ، يا اَهْلَ الْخَتْلِ وَ الْغَدْرِ وَ الْخَذْلِ وَ الْمَكْرِ، أَلا فَلا رَقَأَتِ الْعَبْرَةُ وَ لا هَدَأَتِ الزَّفْرَةُ، إِنَّما مَثَلُكُمْ كَمَثَلِ الَّتِي نَقَضَتْ غَزْلَها مِنْ بَعْدِ قُوَّة أَنْكاثاً(اى كوفيان! اى نيرنگ بازان و پيمان شكنان و بى وفايان و مكر پيشه گان! هرگز اشك چشمانتان خشك مباد و ناله هايتان آرام نگيرد. شما همانند آن زنى هستيد كه رشته خود را پس از بافتن وتابيدن وا مى تابيد.)

وی در خاتمه ضمن گرامی داشت سالروز بازگشت آزادگان سر افرار به میهن اسلامی گفت: سالروز بازگشت آزادگان را به این عزیزان تبریک می‌گوییم ما هزینه بسیار سنگینی برای استقلال کشور پرداخت کردیم ما توان حبس یک ماه یک هفته بلکه یک روز را نداریم ولی این عزیزان سال‌ها تحت فشار، اهانت و شکنجه بعثی‌های کاملاً وحشی محبوس شدند ولی اراده آنها نشکست آنها در اسارت نماد عزت ، مقاومت و نماد شکست ناپذیری ملت ما بودند آنها نگذاشتند ایران و ایرانی ذلیل دیده شود اگر می‌خواهیم حق آنها را اداء کنیم ما نیز کاری نکنیم که بیگانگان به چشم ذلت به ملت ما و کشور ما نگاه کنند.

 

فایل صوتی خطبه ها

خطبه اول

خطبه دوم

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=14148

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید