تغییر سایز-+=

طرح صیانت از بیت المال پیشنهاد آیت الله عاملی به رییس جمهور سابق

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در نشست مجمع مطالبه گران استان اردبیل وابسته به قرارگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) که روز پنج‌شنبه با حضور سردار جعفری برگزار شد، اظهار داشت: در مورخه ۲۹ مردادماه ۱۳۹۳ که اولین سفر آقای روحانی به استان اردبیل بود در شورای اداری به ایشان عرض کردم “من اگر به‌جای شما رئیس‌جمهور بودم، اولین کاری که می‌کردم طراحی نظام صیانت از بیت‌المال است. ما احتیاج به یک سیستم شفافیت داریم که مثل یک دستگاه لرزه‌نگار، تمام ارتعاشات مالی را زیر نظر داشته باشد. این ضروری‌ترین نیاز کشور ماست”. آقای روحانی در آن زمان که اوایل دوره اول ریاست‌جمهوری ایشان بود، هیچ اعتنایی به این پیشنهاد حقیر نکرد.

آیت الله عاملی ادامه داد: هرگونه اختلاس از بیت‌المال و نقب‌های پنهانی به بیت‌المال، تماماً بعد از آن تاریخ شروع شد و ثابت کرد که اینجانب بزرگ‌ترین خیرخواهی برای ایشان و کشور و دقیق‌ترین توصیه کارشناسی را انجام داده‌ام.

آیت‌الله عاملی افزود: کمترین رکن صیانت قطع ارتباط مستقیم ارباب رجوع با مسئولین است.

وی سپس مصادیق و راهکارهای فراوان از کشورهای توسعه‌یافته برای صیانت از بیت‌المال و حقوق عمومی ذکر کرد و گفت: همه این امور نشان می‌دهد که به سادگی وبا سهولت و بدون هزینه به‌راحتی می‌توان هرگونه دست‌های ناپاک را که به‌سوی بیت‌المال دراز می‌شود، قطع نمود. عدم اعتناء دولت روحانی به خیرخواهی اینجانب، هزینه سنگین و جبران‌ناپذیر به‌نظام تحمیل کرد و بدترین ضربه به وثوق عمومی و سرمایه اجتماعی خورد.

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=6848

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید