تغییر سایز-+=

همایش جهادگران عشایر (حماسه آلاچیق ها) با حضور آیت الله عاملی برگزار گردید

آیت‌الله سیدحسن عاملی روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از کتاب “حماسه آلاچیق‌ها”  اظهار کرد: همه ما در کنار سفره عشایر نشسته‌ایم و ظلم است که عشایر در زمینه‌های مختلف از جمله راه ، آب ، دام و تامین نهاده‌های دامی با مشکلات و سختی مواجه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: انتظار داریم مجلس در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب قوانین خود برای عشایر حساب خاص باز کند ، ممکن است زمانی متوجه حساسیت و اهمیت موضوع شوند که آن زمان دیگر هر چه تصمیم هم و تصویب کنند نوشداروی بعد از مرگ سهراب باشد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: از مسئولانی که در مراکز حساس تصمیم‌گیری کشور هستند، می‌خواهم عشایر را در اولویت تصمیم‌گیری قرار دهند.

آیت‌الله عاملی افزود: عشایر ما تولیدکننده هستند و سفره همه ما با تلاش عشایر آباد می‌شود و اقتصاد ما با زحمت آنها رونق پیدا می‌کند. حرف اصلی من یک جمله و این است که تصمیم‌سازان اصلی کشور عشایر را درک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر لزوم تبیین نقش استثنایی عشایر دشت مغان در تاریخ ایران گفت: قزلباش‌ها و عشایر از اصلی‌ترین یاران شاه اسماعیل صفوی هستند که یکپارچگی کشور ما مدیون و مرهون تلاش وی است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در طول جنگ‌های ایران و روس شاهکارهای این عزیزان استثنایی است و خدمات آنها باید در کتاب‌های درسی هم ثبت شود و جوانان عشایر باید هویت خود را در این قصه‌ها احساس کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از شهدای عشایر مغان خواستار تبیین نقش عشایر و تجلیل از شهدای عشایر در ۲۰۰ سال اخیر شد و گفت: کتاب‌های خوبی در زمینه تبیین نقش عشایر و شهدای عشایر تالیف شده و قرار است بیشتر از این نیز در این زمینه کتاب نوشته شود.

آیت‌الله عاملی خاطرنشان کرد: خدماتی که عشایر در هشت سال دفاع مقدس از لحاظ پشتیبانی و لجستیکی انجام دادند و نیز شهدایی که تقدیم ایران کردند استثنایی است و ما وظیفه داریم از ولی نعمتان خود یاد خیر بکنیم.

 

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=12821

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید