تغییر سایز-+=

کرامت زنان در کشورهای اروپایی شکسته شده است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پر شور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار گردید ضمن قدردانی از دولت به جهت اختصاص اعتبار برای بیماران خاص اظهار داشت: از دولت محترم یک تشکر ویژه می کنیم که ۵ هزار میلیارد به ۱۰۷ بیماری خاص اختصاص داد قبلاً تعداد بیماری خاص که دولت هزینه آن را تامین می کرد بسیار محدود بود فقط پنج بیماری مورد حمایت بود یعنی هموفیلی ، ام اس ، تالاسمی، دیالیزی،  پیوند کلیه.

 وی ادامه داد: برای اولین بار ۱۰۷ بیماری خاص مثل تمام سرطان ها ،سکته مغزی، تمام بیماران ژنتیکی، بیماری بال پروانه ای، پرستاری در منزل، گفتار درمانی در منزل ، صعب العلاج ها بیماری های مادرزادی، شیمی درمانی و… مورد حمایت قرار گرفتند شیمی درمانی بعضی از  سرطان ها ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد در گذشته دولت ۵ درصد آن را تامین می کرد الان تماماً پرداخت می کند جای بسیار تاسف است که دولت فعلی برای کارهای مثبت خود قدرت تبلیغ ندارد این گونه عنایت به بیماران خاص در دنیا نظیر ندارد.

وی با اشاره به اینکه مجله آمریکایی تایم اخیراً زنان ایرانی را به عنوان قهرمانان سال۲۰۲۲ و رئیس جمهور اوکراین را شخصیت سال ۲۰۲۲ معرفی کرده است گفت: مجله آمریکایی تایم زلنسکی را که ملت خود را دم تیغ روسیه داد و کشور خود را فقط به خاطر ملحق شدن به اتحادیه اروپا به یک ویرانه تبدیل ساخت شخصیت سال و زنان ایران را قهرمانان سال ۲۰۲۲ معرفی کرد و ۹ کشور که غالباً اروپایی هستند نیز این هفته طی بیانیه ای ایران را به خاطر نقض حقوق زنان محکوم کردند به اعتقاد آنها زنان در ایران بدبخت ، بیچاره و محروم از حقوق اساسی هستند.

آیت الله عاملی افزود: کرامت زن در کشور آنها شکسته اما با وقاحت کامل به زن محتشم ایرانی تهمت می‌زنند این هفته در یکی از استان‌ها یک زن میان سال به من مراجعه کرد و گفت در این سن و سال شوهرم می خواهد مرا طلاق دهد مرا دعا کن چند روز دیگر آمد گفت آقا مشکلم بحمدلله شد چون در دادگاه قاضی به شوهرم گفت شش خانه داری با طلاق باید سه خانه را به نام خانمت  بکنی او در ثروت تو شریک است مرد نیز فوراً گفت من قصد طلاق ندارم! هزاران وای و ویل به دولت هایی که از روی اغراض سیاسی و مطامع دنیوی و تشفی خاطر و انتقام چشمان خود را بر واقعیت‌ها می بندند و به ایران اسلامی تهمت می‌زنند.

امام جمعه اردبیل ضمن بیان یک توصیه خطاب به کشورهای اروپایی که تهمت عدم برخورداری زنان از حقوق اساسی را به ایران می زنند تصریح کرد: من به آنها یک توصیه خیرخواهانه دارم و آن اینکه اگر می‌خواهند درباره زن ایرانی حکم کنند اول شروط مندرج در عقدنامه ایران را که برای تمام زوجین ایرانی الزامی است بخوانند سپس درباره زنان ایرانی حکم کنند اگر آن شروط را بخوانند اگر ذره ای انصاف داشته باشند حتما از خجالت دروغ بزرگ شان خیس عرق می شوند با این تهمت بزرگی که آنها به زنان ما و به کشور ما زدند فقط یک جمله می گویم و آن جمله ای است که رسول خدا هنگام هجرت از مکه به مدینه به مشرکین که در تعقیب حضرت بودند فرمودند و آن این است “شاهت الوجوه”

وی گفت: مجله تایم که گفت زنان ایران قهرمانان سال ۲۰۲۲ هستند مراد او زنان محجبه نیست آنها حجاب را بیانیه سیاسی و پرچم جمهوری اسلامی می‌دانند مراد آنها از زنان قهرمان، زنانی هستند که روسری های خود را آتش زدند و به تعبیر دقیق مراد آنها از زنان قهرمان زنانی هستند که ۱۶ آیه حجاب قرآن را آتش زدند و با خدای متعال از سر جنگ وارد شدند من به آنها می گویم اولاً ۹۰ درصد زنان ایرانی محجبه هستند اگر باور ندارید. به آمارهای رسمی توجه کنید زن ایرانی هیچ وقت عفت و حیاء خود را به تاراج نمی گذارند زنان ما وارث حجاب حضرت زهرا و حضرت زینب هستند و بلکه ملت ما قبل از اسلام ملت عفیفی بوده است نسل معاصر  ادامه همان نسلی است که فردوسی از آنها صحبت کرده و فرموده: منیژه منم دخت افراسیاب/ برهنه ندیده تنم آفتاب.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: در زمان کشف حجاب رضا خان در روستای کیسالای اردبیل یک زن به نام نساءبیگم بدون توجه به حضور پلیس به میدان روستا می آید و پلیس روسری او را برمی دارد او در همان لحظه روی زمین می نشیند و دست خود را روی سر خود می گذارد و سه روز دیگر از شدت غصه و ناراحتی که چرا نامحرم موی سرم را دید می میرد من اخیراً از روستای نُقدی مشگین شهر بازدید داشتم هزاران هزار تحسین به خانم ها و آقایان آن روستا تمام خانم ها لباس سنتی خود را به صورت حیرت آور حفظ کرده‌اند من اولین بار جمعیت عظیمی از خانم ها را در میدان روستا دیدم که بدون استثناء به هویت تاریخی خود یعنی لباس خاص عشایر پایبند بودند حتی اگر کسی که از آنها در تهران زندگی می کند بخواهد به روستا بیاید باید از لباس سنتی استفاده کند.

آیت الله عاملی گفت: ای کاش سفارتخانه این ۹ کشور به دولت های خود گزارش دهند که ملت ایران و مخصوصاً زنان به این بیانیه به چشم کاملاً استهزاء ، جک و “گول مجه” نگاه می کنند . بهتر است اروپاییان به قاچاق زنان، تجارت زنان، تجارت پورنو که بخش مهمی از مالیات آنها را تشکیل می دهد رسیدگی کنند جای تاسف است که آنها  اسم تجارت پورنو را گذاشته اند “تجارت ناب”! و گفته اند برای چاه های نفت خاورمیانه رقیب جدی درست کرده ایم! بر اروپاییان لازم است به این ها و مخصوصاً به خشونت زنان در اروپا چاره‌اندیشی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اروپا و آمریکا اول ثابت کنند زن در آن کشورها امنیت دارد سپس به ما درس اخلاق بگویند در خصوص امنیت زن در اروپا گفت: اخیراً نمایندگان زن پارلمان اروپا به رئیس پارلمان اروپا شکایت کردند که ما از دست مردان در امنیت نیستیم اوباما در علت شرکت خود در دومین دوره ریاست جمهوری گفت فقط به خاطر امنیت دو دخترم در برابر اشرار می خواهم دوباره رئیس جمهور بشوم یعنی حتی دختران رئیس جمهور هم در کشور آنها امنیت ندارند.

وی تاکید کرد: وقتی در پارلمان اروپا برای زن امنیت نیست معنایش این است که در هیچ کجای آن کشورها برای زن امنیت نیست وقتی برای دختران رئیس جمهور امنیت نیست معنایش این است که برای آنها در هیچ جای آمریکا امنیت نیست با این حال این نهایت وقاحت است که آنها  با حرص و ولع سنگ دفاع از زن ایرانی را به سینه می‌زنند . ما به آنها می گوییم از اینکه شما زنانی را که روسری را آتش زدند یا کشف حجاب کردند قهرمانان سال ۲۰۲۲ اعلام کردید اصلا تعجب نکردیم چون وقتی شما می گویید اسلام ویروسی  است در جسم بشریت معاصر و ما باید آن را از بدن بشریت بیرون بیاوریم همچنان که ویروس کمونیسم را بیرون آوردیم با این اعتقاد طبیعی است که شما زنان مکشفه را قهرمان بدانید و بگویید از کسی که ویروس می کشد باید تجلیل کرد.

آیت الله عاملی با طرح یک سوال خطاب به کشورهای اروپایی گفت: ما از شما یک سوال منطقی داریم مناط قهرمان زنان مکشفه در ظاهر سخنان شما چیست؟ قطعاً می گوید مطالبه حق در آن صورت باید تمام مطالبه گران حق را قهرمان بشریت معرفی کنید پس چرا مرتکب تبعیض می شوید ؟ ۷۵ سال است ملت فلسطین حق خود را مطالبه می کند هولوکاست را که شما مرتکب شدید (بر فرض صحت) پس چرا تاوان آن را باید فلسطین بدهد روزی نیست که آنها در راه مطالبه حق خود شهید ندهند فقط در ۲۴ ساعت گذشته اسرائیل ۵ نفر را شهید کرد یکی از آنها طفلی دوچرخه سوار بود  یمن  ده سال است حق خود را مطالبه می کند چرا آنها قهرمان نیستند؟  بزرگترین قهرمان معاصر سردار سلیمانی است که اگر ایشان داعش را ریشه کن نمی کرد قطعاً الان شما در اروپا امنیت نداشتید شما نه تنها او را قهرمان معرفی نکردید بلکه او را ناجوانمردانه ترور کردید من به شما توصیه می کنم از این حرف ها زیاد بزنید چون هر چقدر بیشتر حرف می زنید ملت ما بیشتر آگاه و بصیر می‌شود و شما و منویات شما را بهتر می‌شناسد شما مصداق یک ضرب المثل آذری هستید که “دانش‌ آبرون گئتسین”

وی افزود: به خانم‌های مکشفه هم می‌گویم روزی خواهد رسید که خداوند از شما سوال خواهد کرد که شما چه کار کردید که دشمن من، دشمن دین من و دشمن قرآن من از شما تعریف کرد؟ و تو را قهرمان نامید؟ آن روز روز سختی خواهد بود” فَإِذَا نُقِرَ فِي النَّاقُورِ  فَذَلِكَ يَوْمَئِذٍ يَوْمٌ عَسِيرٌ عَلَى الْكَافِرِينَ غَيْرُ يَسِيرٍ ” روزی من و امثال من برای تلقین تو خواهیم آمد و خواهیم گفت اگر نکیر و منکر از کتاب تو سوال کرد بگو “القرآن کتابی” حالا که آیات حجاب را زیر پا گذاشتی وقتی آنجا  بگویی القرآن کتابی خداوند از بطنان عرش خواهد گفت که کذب(دروغ گفت) در روایت است بعضی ها در جواب نکیر و منکر که می پرسند من ربک می گوید الله ربی خداوند می فرماید که کذب یعنی  من رب او نبودم او تربیت خود را دست من نداده بود آیا تا حالا فکر کردید که نکیر و منکر چرا نمی گویندمن الهک بلکه می گویند من ربک چون خداوند بسیار حساس است که تربیت خود را دست چه کسی دادی آنجا خواهی گفت دست کانال های هوایی ضد دین.

امام جمعه اردبیل در بخش های دیگر خطبه های نماز جمعه در ادامه بحث هفته پیشین مبنی بر دو مشکل جاری در مدیریت دنیا خاطر نشان کرد: هفته گذشته گفتیم مدیریت دنیا دو مشکل اصلی دارد با این دو مشکل بشریت معاصر همیشه در رنج و عذاب خواهد بود و جنگ و خونریزی تمام نخواهد شد کرامت انسان ها خواهد شکست تمامیت های ارضی نقض خواهد شد و حاکمیت های ملی رخت برخواهد بست مشکل اول دروغ است دنیا با دروغ های بزرگ و فراوان اداره می شود. مصیبت دوم حاکمیت معیارهای دوگانه است.

وی در ادامه به عنوان نمونه به چالشی که دولت آلمان با آن رو به رو شده است  اشاره کرد و گفت: این هفته معلوم شد که ۲۱ هزار نفر از ارتش آلمان و بازنشستگان آنها قصد کودتا و سرنگونی دولت آلمان را داشتند دولت آلمان این توطئه را کشف و شدیدترین قلع و قمع و دستگیری را شروع کرده است اگر ما یک کلمه حرف بزنیم طوفان به پا می‌کنند که چرا در امور داخلی ما دخالت کردید اما دولت آلمان در غائله اخیر بدترین دخالت را در ایران کرد هم بیانیه داد هم تحریم‌های جدیدی وضع کرد هم به شورای حقوق بشر سازمان ملل شکایت کرد هم با حضور در اقلیم کردستان سازمان های تروریستی را علیه ایران سازماندهی کرد کسی باید از دولت آلمان سوال کند که این حق ویژه برای شما از کجا پیدا شده که حق دارید به هرکس سنگ پرتاب کنید اما آنها حق حتی یک تذکر به شما را ندارند؟

آیت الله عاملی در خاتمه گفت: در غائله اخیر آلمان یک مطلب عجیب بود لیبرالیست ها می گویند با اندیشه لیبرالیسم خشونت کلاً در جامعه از بین می رود و انتقال قدرت به آرامی صورت می گیرد صاحبان این اندیشه حالا در حیرت هستند که پس چرا در کشوری که خود را مهد لیبرالیسم می داند نطفه کودتا  بسته شده که اگر محقق می‌شد سیل‌آسا انسان‌های بی‌گناه کشته می‌شدند.

 

 

 

فایل های صوتی خطبه ها

خطبه اول

خطبه دوم

 

 

 

 

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=7997

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید