تغییر سایز-+=

نقد رسانه های غربی از زبان پروفسور چرنینکو و دفاع از موضع گیری امام جمعه اردبیل

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل؛ پروفسور تاراس چرنینکو محقق، مترجم و پژوهشگر روسی با حضور در دفتر با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با وی ملاقات کرد.

تاراس چرنینکو در این دیدار اظهار داشت: با ملاحظه این جمله شما در مطبوعات که امام جمعه، امام جمعه فرد شرابخوار هم هست افتخار کردم چون این عبارت مضمون آیات انجیل است.

این پروفسور روسی با تاکید بر اینکه این موضع گیری آیت الله عاملی از جامعیت بالایی برخوردار بوده و حتی باورهای مسیحیان را نیز پوشش می دهد و نوعی تقریب ادیان محسوب می شود ادامه داد: یهودی ها به حضرت عیسی ایراد می گرفتند که تو فقط با رباخواران و بدنام ها معاشرت می کنی و عیسی می فرمود من مامور هستم کسانی که از گله(=مسیر درست) جدا شدند آنها را به گله برگردانم من باید خودم را در اختیار کسانی قرار دهم که احتیاج به راهنمایی دارند.

چرنینکو با اشاره به رویکرد برخی از رسانه های غربی نسبت به این موضع گیری امام جمعه اردبیل تصریح کرد: برخی از رسانه های غربی با نقد سخنان شما، پیامبر خودشان را استهزاء کرده آنها نیک می دانند که حضرت عیسی چه روشی داشت اما به خاطر اغراض سیاسی به آیات انجیل پشت پا زده و مذهب خود را زیر پا گذاشتند و به سخنان شما اعتراض نمودند.

لازم به ذکر است که آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل اخیراً در یک مصاحبه بیان کرده بود که “امام جمعه نباید فحش بگوید، طرد کند و عصبانی شود و امام جمعه نباید نسبت به این طایفه و آن طایفه تند شود. امام جمعه، امام جمعه همه کس است؛ امام جمعه فرد شراب خوار هم هست. بنابر این امام جمعه باید از این جهت همه را زیر بال و پر خودش بگیرد؛ حتی کسانی که عنادی دارند این وثوق را داشته باشند که از امام جمعه طلب خیرخواهی کنند.” این بیانات در فضای مجازی با استقبال رو به رو شده بود و واکنش های مثبتی در پی داشت لذا رسانه های غربی سعی داشتند این وثوق مثبت ایجاد شده نسبت به روحانیت و ائمه جمعه را نقد کنند.

تاراس چرنینکو قول داد تا آیات مزبور را به نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ارسال کند و این آیات برای ایشان ارسال شد؛ ذیلاً آیات انجیل که پروفسور چرنینکو ارسال کرده است تقدیم علاقمندان می شود.

*متّی 9:10* “و واقع شد چون او در خانه به غذا نشسته بود که جمعی از باجگیران وگناهکاران آمده، با عیسی و شاگردانش بنشستند.”
*متّی 9:11* “«و فریسیان چون دیدند، به شاگردان اوگفتند: «چرا استاد شما با باجگیران وگناهکاران غذا می‌خورد؟»”
*متّی 9:12*”عیسی چون شنید، گفت: «نه تندرستان بلکه مریضان احتیاج به طبیب دارند.”

*متّی 9:13*”لکن رفته، این را دریافت کنید که “رحمت می‌خواهم نه قربانی “، زیرا نیامده‌ام تاعادلان را بلکه گناهکاران را به توبه دعوت نمایم.» *لوقا 15:1*”و چون همه باجگیران و گناهکاران به نزدش می‌آمدند تا کلام او را بشنوند،” *لوقا 15:2*”فریسیان و کاتبان، همهمه‌کنان می‌گفتند: «این شخص، گناهکارن را می‌پذیرد و با ایشان می‌خورد.»” *لوقا 15:3*”پس برای ایشان این مثل را زده، گفت:”
*لوقا 15:4*”«کیست از شما که صد گوسفند داشته باشد و یکی از آنها گم شود که آن نود و نه را درصحرا نگذارد و از عقب آن گمشده نرود تا آن رابیابد؟ *لوقا 15:5*”پس چون آن را یافت به شادی بر دوش خود می‌گذارد،” *لوقا 15:6* “و به خانه آمده، دوستان وهمسایگان را می‌طلبد و بدیشان می‌گوید با من شادی کنید زیرا گوسفند گمشده خود را یافته‌ام.” *لوقا 15:7 “به شما می‌گویم که بر این منوال خوشی درآسمان رخ می‌نماید به‌سبب توبه یک گناهکاربیشتر از برای نود و نه عادل که احتیاج به توبه ندارند.” *لوقا 15:8*_”یا کدام زن است که ده درهم داشته باشدهرگاه یک درهم گم شود، چراغی افروخته، خانه را جاروب نکند و به دقت تفحص ننماید تا آن رابیابد؟” *لوقا 15:9*_”و چون یافت دوستان و همسایگان خودرا جمع کرده می‌گوید با من شادی کنید زیرادرهم گمشده را پیدا کرده‌ام.” *لوقا 15:10* _”همچنین به شمامی گویم شادی برای فرشتگان خدا روی می‌دهدبه‌سبب یک خطاکار که توبه کند.»”

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=4197

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید