تغییر سایز-+=

ظرفیت بیمارستانی استان اردبیل مناسب با مراجعه کنندگان‌ نیست

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر به استان اردبیل با حضور در دفتر آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله عاملی در این دیدار با بیان اینکه رویه دولت محترم در راستای آشنایی نزدیک با مشکلات استان ها و بازدید از مناطق محروم اقدام ارزشمندی است از حضور وزیر و مدیران وزارت بهداشت در استان اردبیل تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدام دولت در رابطه با یارانه ها لازم و ضروری بود تصریح کرد: این طرح اقتصادی باید صورت می گرفت و تاخیر روا نبود تا ثروت کشور که هم از داخل و هم از خارج غارت می گشت صیانت گردد. افرادی ارز ترجیحی می گرفتند و شرکت هایی برای ارز ترجیحی به صف ایستاده بودند در حالی که سیستم توزیع هوشمند در کار نبود و توجه نداشتند که کشور با خواهش می کنم اداره نمی شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به افزایش قیمت کالاهای غیر یارانه ای گفت: اصل کار دولت شایسته و علمی است منتهی این جریان باعث شده است که قیمت کالاهای غیر یارانه ای شدیداً افزایش پیدا کند زندگی مردم که فقط با کالاهای یارانه ای اداره نمی شود ، بهای خدمات هم خیلی بالا رفته و در این خصوص به نظر می رسد که نظارتی در کار نیست.

وی افزود:دولت نمی تواند صرفاً با قوه قهریه قیمت کالاها را تنظیم کند هر چند شاید به صورت نسبی تاثیر داشته باشد بلکه این کالاها باید به بازار سرازیر بشوند هم با تقویت تولید و تسهیل سرمایه گذاری و هم با واردات موقتی و اورژانسی که خود دولت انجام دهد در این صورت می توان قیمت ها و آشفتگی بازار را کنترل کرد.

وی ادامه داد: تنها نارضایتی مردم در اجرای این طرح بالا رفتن قیمت کالاهای غیر یارانه ای و خدمات است

وی با تشکر از اقدامات دولت در حوزه بهداشت مخصوصاً در ایام کرونا اظهار داشت: به شهدای کادر درمانی در دوران کرونا درود می فرستیم و از شما تقاضا دارم یک تجلیل کشوری شایسته برای پزشکان و پرستارانی که خودشان را فدا کردند تا ملت صدمه نبیند برگزار کنید. کادر درمان به صورت گمنام و مظلومانه خودشان را فدا کردند و ما انتظار داریم که وزارت خانه از آنها و خانواده های آنها تجلیل خوبی بنماید.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر ضرورت و اهمیت ورود بخش خصوصی در پروژه های درمانی کشور عنوان کرد: وزارت خانه و بودجه دولتی به تنهایی نمی تواند کارها را پیش ببرد لذا اهمیت دارد که از ظرفیت های بخش خصوصی بهره برداری شود و وزارت خانه باید در جهت تسهیل روند فعالیت بخش خصوصی جدیت داشته باشد.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه نباید عزت و کرامت مردم خدشه دار شود خاطر نشان کرد: درمان مردم یک طرف و حفظ عزت و کرامت مردم هم یک طرف که از وظایف دولت اسلامی است.

وی افزود: شهرستان ها را فراموش نکنید و کرامت آنها را حفظ کنید شما مراکز استان ها را تشریف می برید و رسیدگی می کنید اما الان بعضی از شهرستان های ما تجهیزات ضروری و کادر درمانی لازم را ندارند و در فاصله انتقال بیمار از شهرستان ها به مرکز استان فرصت طلایی از بین می رود و خدای ناکرده ممکن است اتفاق ناگواری هم بیفتد. در روایت است در روز قیامت یک قطره خون در پیشانی بعضی ها قرار می دهند و دراعتراض او می گویند یک نفرجان خود را از دست داد و تو به اندازه این خون در این جنایت شریک بودی !

آیت الله عاملی با اشاره به اهمیت زمان در درمان برخی از بیماران اورژانسی گفت: در روایت است که بعضی ها را می آورند در حالیکه در نامه عمل آنها نوشته شده قتل نفس ، آن فرد می گوید من هیچ موجودی را نکشته ام و خداوند می فرماید تو وقت مردم را ضایع کردی و وقت های ضایع شده را جمع کردیم عمر یک انسان شده است در این باب از آقای استاندار هم بسیار گله مندم از این جهت که هر جای ایران مشکلی در پرواز درست می شود پرواز اردبیل را کنسل می کنند. هر چیزی عوض دارد اما زمان عوض ندارد و امروز در این مورد با دادستان هم صحبت کردم‌ و خواستم شرکت های هواپیمایی متخلف را به دادگاه معرفی کنند و درصورت لزوم خودم از طرف اهالی شکایت کرده و وارد موضوع می شوم با کنسل شدن دلبخواهی پرواز پزشک پروازی به عمل خود نمی رسد استاد دانشگاه کلاس را تعطیل می کند و سرمایه گذار از خیر سرمایه گذاری دراستان می گذرد و…

وی افزود: بعضی از رشته های پزشکی برای استان ما خیلی مهم است اما کمبود داریم گاهی با رفتن یک پزشک متخصص کل استان به مشکل می افتد من در حیرتم چرا ظرفیت پذیرش، دانشجو در این رشته ها را بالا نمی برید؟

آیت الله عاملی از افزایش قیمت داروها گلایه کرد و گفت : دولت تاکید کرد که یارانه را در خصوص نان و دارو قطع نمی کنیم اما الان قیمت داروها افزایش یافته است در این راستا احتیاج داریم که حداقل گره ذهنی مردم باز شود چقدر عالی است که صدا و سیما یک برنامه زنده داشته باشد و چرایی این موضوع تشریح شود‌.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت ظرفیت بیمارستانی ما مناسب با مراجعه کنندگان‌ نیست اردبیل محل مراجعه بیماران از آستارا طالش سراب و سیل عظیم‌ بیماران کشور آذربایجان است لطفا در این خصوص ما را دریابید

لینک کوتاه :

darolershad.org/?p=4204

جدیدترین عناوین خبری

پربازدیدترین خبرها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

یک پاسخ ارائه کنید